כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים חבילת סלולר

עולם התקשורת עבר מהפכה בדור האחרון. מי היה מאמין שחלקנו עדיין יזכור את הטלפונים הישנים של פעם עם החוגה הגדולה? לכל משפחה היה קו אחד עם מספר טלפון אחד. שני קווי טלפון כבר היה נחשב למותרות או למי שיש עסק למשל. אחת מפריצות הדרך היו הטלפונים הניידים. המהפכה התחילה עם פלאפון שהייתה הרשת הראשונה והיקרה, אליה הצטרפה יותר מאוחר סלקום ואל שתיהן נוספה אורנג' שלימים קיבלה את השם פרטנר. חבילות הניידים היו יקרות בימים ההם ואיכות הקו גרועה יחסית למה שיש לנו היום. הוסיפו לזה מחירים יקרים של המכשירים עצמם ותבינו שבמשך תקופה ארוכה היה השימוש בסלולרי עניין לא פשוט.

כיום המצב שונה בתכלית. ישנם הרבה ספקי חבילות סלולרית, קיימות מגוון רחב של חבילות וגם המכשירים אינם יקרים מאד, לפחות חלקם. הטלפון הנייד הפך ל'חכם' והוא משמש אותנו במגוון שימושים: שיחות, גלישה באינטרנט, ניווט או אפילו צפיה בסרטונים. מבחינת השימוש, החדירה של הניידים היא כיום מגיל צעיר מאד ועד מבוגר מאד. שוק הסלולרי הוא אם כן מאד מורכב ומציע מגוון רחב של חבילות. המשיכו לקרא ונעשה לכם סדר לגבי איך לבחור נכון חבילה סלולרית.

חבילה סלולרית – כל השיקולים לבחירה נבונה

מה שמאפיין את התקופה שלנו כאמור הוא מגוון רחב של חבילות שמסופקות על ידי מגוון חברות וספקיות. לחברות המסורתיות נכנסו ספקיות חדשות עם הרבה אמביציה לתת מוצר מתקדם ומחיר תחרותי. אחת הדוגמאות היפות לחברה כזאת היא רמי לוי תקשורת. החברה שייכת לקבוצת רמי לוי שעשתה מהפיכה של ממש בשוק קמעונאות המזון ועכשיו היא בעיצומה של הסתערות על שוק החבילות לסלולר.

בואו נבין איך אנחנו יכולים לנצל את התחרות המבורכת שמביאות החברות הללו:

סלולר

הגדירו את הצורך שלכם מראש

בשביל לקבל החלטה נכונה לגבי חבילת הסלולר שלכם, אתם חייבים לשבת עם עצמכם ולחשוב מה אתם צריכים בעצם. זהו תהליך שיכול לקחת זמן מה מכיוון שכיום מוצעות לנו גם חבילות משפחתיות. עלינו לשקול לגבי כל אדם במשפחה מה הצרכים שלו: מי מהילדים יקבל נייד? האם ישנם ילדים שצפויים לקבל נייד בזמן הקרוב, נניח בשנת הלימודים הבאה? מהם נפחי השיחות הצפויים לנו? האם וכמה אינטרנט אנחנו צריכים בחבילה?

נקדים ונאמר כבר שכנראה שלא תמצאו חבילה שתתאים בדיוק להגדרות שלכם. חשוב בכל זאת להגיע מוכנים מפני שלתהליך רכישה כזה יש נטייה לסחוף אותנו לחבילות ולהוצאות גדולות ממה שתכננו.

מה המשמעות של 'גיגה' ונתוני הגלישה?

אחת העלויות הגדולות היא העלות של הגלישה באינטרנט. חשוב להבין שיש כל מיני סוגי גלישה וצריכת נתונים. בואו נעשה סדר בסדרי הגודל של צריכת האינטרנט:

  • צריכה מועטה – מדובר כאן באפליקציות כגון אימייל (ללא צפיה מתוכו בסרטונים), ניווט, או אפילו קריאה של מידע ברשת ללא שימוש רב בתמונות. זהו שימוש שלא עולה על כמה עשרות עד מאות מגה בחודש, כלומר עדיין פחות מג'יגה.
  • צריכה בינונית – כאן מדובר כבר בשליחת סרטונים ותמונות בוואטסאפ, פתיחה של סרטונים קצרים באתרי חדשות ואפילו התקשרות בשיחות וידאו. שימוש כזה יכול לחצות כבר את רף הג'יגה ואפילו להגיע לכמה ג'יגה בודדים.
  • צריכה גבוהה – זו תתקבל בעקבות צפיה רבה בסרטונים באפליקציות כגון יוטיוב או פייסבוק למשל. גם לשיחות וידאו ממושכות יש משמעות אבל פחות מסרטונים.

עכשיו, חשבו אם אתם באמת זקוקים לחבילות של עשרות ג'יגה בחודש. ג'יגה להזכירכם שווה ל1024 מגה.

אותיות קטנות, דמי מעבר וכו'

מעבר למחירי החבילה, בדקו האם יש לחבילה מחיר הצטרפות או תנאים נוספים. בדקו למשל כמה תצטרכו לשלם על חריגה ממסגרת החבילה. חברות שגובות מחיר מופרז על חריגה כזאת לא ראויות לכסף שלכם, אפילו אם מחיר החבילה זול בכמה שקלים.

חו"ל

בדקו מה המדיניות של החבילה בנסיעה לחו"ל. לחילופין, בדקו במה כרוכה רכישה של חבילה מיוחדת בנסיעה לחו"ל ולכמה זמן היא תקפה. גם כאן רצוי לבדוק גם את מחיר החריגה מהתנאים.

שירות וסניפים

בדקו מה רמת השירות אותה תקבלו והאם קיימים סניפים בפריסה רחבה. לפעמים, הכי קל יהיה פשוט לגשת לסניף הקרוב ולפתור כל מיני בעיות ישירות מולם

שתהיה רכישה מוצלחת!