מחירון הובלות ומה משפיע על מחיר ההובלה בפועל

מעבר דירה דורש מחשבה על שלל פעולות ואחת מהן היא המעבר עם כל החפצים שיש לך. העלות של המעבר וההובלה תלויה ממרכיבים שונים ובוודאי חשוב לך לקבל מחירון הובלות כדי לעשות סדר בנתונים השונים. מעבר לחיפוש אחר המחירון עלייך לדעת גם כיצד לבחור את המובילים הנכונים לעבודה.

מרכיבים אשר משפיעים על מחירון הובלות

כיוון שישנם פערים בין המובילים השונים ויתכן ויינתנו לך הצעות מחיר שונות, השאלה על הפער יכולה לעלות אצלך. כדאי לדעת כי ישנם מרכיבים שונים אשר ישפיעו על הצעת המחיר שתינתן לך עבור ההובלה ובהם:

  • מיקום – המובילים ירצו לדעת מאיזה יעד ההובלה תצא ולאיזה יעד הם יגיעו. ישנו הבדל בין מחירון הובלה בתוך אותה העיר לבין הובלה בין ערים שרחוקות אחת מהשנייה. לכן, תמיד חשוב לבדוק מהו המרחק שאליו מתייחס המחירון.
  • כמות רהיטים – ככל שיש לך יותר רהיטים וחפצים כבדים כך תהיה למובילים יותר עבודה והדבר יתבטא בתשלום שיהיה עלייך לשלם. בעת יצירת הקשר הראשוני חשוב מאד לנסות לתאר את הבית כמה שיותר ואם יש לך בקשות מיוחדות, לציין זאת.
  • חפצים מיוחדים – מחירון הובלות מושפע גם מחפצים מיוחדים אשר יכולים להיות לך בבית. למשל, אם יש צורך בהובלת פסנתר המובילים יצטרכו לבצע עבודה קשה יותר ולעיתים אף לדאוג להביא מנוף לצורך העבודה.
  • יום – לעתים יש השפעה ליום בשבוע בו מתבצעת ההובלה. אם אין לך מגבלת יום וניתן להזיז את ההובלה בין ימים שונים בשבוע, מומלץ לשאול את המובילים אם המחיר של ההובלה ישתנה עם ההזזה של היום קדימה או אחורה.

הפערים בין המובילים השונים

בבחינת מובילים שונים יכול להיות פער מחירים. פער זה אינו נוצר משום מקום. הוא תוצאה של ניסיון, גודל המשאית והביטוח. ככל שלמוביל יש יותר ניסיון כך הוא יוכל לבקש יותר כסף (וזאת עד לגבול מסוים). יכול להיות שמוביל חסר ניסיון יסכים לקחת עבודה ולהציע מחירון הובלות נמוך יותר מהמוצע בשוק. במקרה זה יש לשים לב לסיכונים.

גודל המשאית משפיע גם הוא על העלות של המעבר וחשוב שתהיה התאמה בין הצורך שלך לבין הגודל של הרכב. ככל שיש לך יותר חפצים ורהיטים בבית כך חשוב יותר להגיע עם רכב מתאים. נקודה אחרונה היא הביטוח וכאן מומלץ שלא להתפשר בשום אופן על מוביל שעובד ללא ביטוח. בתוך מחירון ההובלה מחושב כבר הביטוח שמשלם המוביל. כמובן, אף אחד מהצדדים לא רוצה להגיע למצב של הפעלת הביטוח, אך חשוב שיהיה אותו. 

מחירון הובלות באינטרנט הוא מחירון כללי

חשוב מאד לדעת כי כל מחירון הובלות אינטרנטי הוא מחירון כללי. הוא יאפשר לך לראות את התמונה הכללית של העלויות הצפויות אך הוא לעולם לא יהיה מדויק. המובילים יכולים להכניס שיקולים שונים לעלויות העבודה ולכן רק לאחר פגישה אישית אפשר לדעת כמה בדיוק תעלה ההובלה.

מחירון ההובלות האינטרנטי נועד לעזור לך לדעת פחות או יותר כמה יכולה לעלות ההובלה אך הדרך הטובה ביותר לתכנן את ההוצאה עבור שינוי הכתובת שלך היא לקבל הצעת מחיר ספציפית.