כך תדעו איזה שפת תכנות כדאי לכם ללמוד ?

כל מי שרוצה להשתלב בתחום המחשבים צריך לדעת שפת תכנות. במאמר זה תוכלו לקרוא על שפות שונות, ואיזו שפה מומלץ לכם ללמוד בשביל למצוא עבודה בקלות

מאחורי כל תוכנה, משחק, אתר אינטרנט, אפליקציה ואפילו מאחורי כל צ'יפ במכשיר דיגיטלי, עומדת שפת תכנות מסוימת. השפה אשר באמצעותה כתבו המתכנתים והמפתחים את המוצר שלהם. על מנת שהם יהיו מסוגלים לעשות זאת, הרי שהם למדו שפות תוכנות שונות. ישנם מתכנתים שלמדו שפה ספציפית בה בחרו להתמחות, לעומתם מתכנתים אחרים למדו מספר שפות זאת על מנת שיוכלו לעבוד עם כל שפה שנדרשת להם.

מי שרוצה להשתלב בעולם המחשבים וההייטק, בתפקידי תכנות, פיתוח או בניית מוצרים, צריך להירשם ללימודים שילמדו אותו בשפת תכנות ברמה הגבוהה ביותר. בין היתר הוא יכול להירשם לקורס שפה C, C++, #C, קורס פייתון, ג'אווה או שפות אחרות שקיימות בתחום ונהוג להשתמש בהן.

כמה שפות קיימות בתחום ומה הן השפות העיקריות

אנחנו מכירים היום מאות שפות תכנות אשר נוצרו על מנת לאפשר למתכנתים ולמפתחים, לייצר פקודות שונות על פיהן המחשב יכול לעבוד. בשנות השישים כאשר התחוללה המהפכה הגדולה בתחום, היו רק שלוש שפות, עם השנים פותחו שפות נוספות על מנת לייצר פקודות הרבה יותר משמעותיות, הבעיה, ככל שהשפה יותר פשוטה ונוחה לשימוש, כך היא מוגבלת יותר, לכן ממצב של כמות מינימלית של שפות, הגענו למצב שיש מאות שפות תכנות בפועל. אומנם יש רק מספר שפות פופולאריות, אך כמו שציינו, ככל שהן פשוטות יותר ונוחות יותר לשימוש, הן יותר מוגבלות ביכולת שלהן.

לפני שנסביר את ההבדלים בין השפות וכיצד בוחרים במה להתמקד במהלך הלימודים, חשוב להדגיש. כל שפת תכנות פותרת בעיה מסוימת, מיועדת למוצר או כלי מסוים, לכן אנחנו נמצא הרבה שפות ולא שפה אחת שיכולה להתאים לכל המשתמשים בכל המכשיר. כל עוד זה לא יקרה, אז קיימות שתי אופציות: ללמוד שפה אחת ולהתמחות בה, אך זה אומר שנצטרך לעבוד רק איתה ונהיה מוגבלים ביכולות שלנו, או ללמוד מספר שפות במקביל, דבר שיכול לקחת לנו זמן ולעלות לנו לא מעט כסף.

קורס פייתון

ההבדלים בין השפות השונות  וכיצד לבחור איזו שפה ללמוד

אפשר למצוא מספר נקודות שמבדילות בין השפות השונות. אם נבין את ההבדלים ואת המשמעות שלהן, הרי זה יעזור לנו להחליט האם להירשם לקורס שפת ג'אווה נניח או קורס פייתון, או כל קורס אחר שקיים בתחום ואולי אפילו לשלב בין מספר קורסים לשפות שונות.

ההבדלים בין השפות נמדדים בשלוש נקודות שונות:

הנקודה הראשונה, כל שפה מציעה גישת פתרון אחרת לבעיות שונות.

הנקודה השנייה, לכל שפה יש מילים שמורות, מילים עם משמעות מסוימת שניתן לתרגם אותן בצורה אחרת ועל כן בכל שפה אותן מילים מייצרות פקודות אחרות.

הנקודה השלישית שמבדילה בין השפות והיא המשמעותית מבין שלושתן, כל שפה משמשת לצורך שונה. יש שפות לתכנות של אפליקציות, יש שפות לתכנות של אתרי אינטרנט וכדומה.

בעוד שתי הנקודות הראשונות משפיעות כך או אחרת על דרך העבודה, ויוצרות רמות קושי שונות בעת שימוש בשפה, הרי שבמקרה של הנקודה השלישית, זה שונה, מדובר על הבדל הרבה יותר רחב, מאחר ולפי המטרה של השפה, לפי הכלים והאמצעים בהם אפשר להשתמש בשפה, אנחנו נוכל לדעת מה נוכל לעשות איתה ובהתאם לכך, כיצד נוכל להשתלב בשוק העבודה.

כאמור, אנחנו יכולים למצוא מאות שפות תכנות, אך יש רק מספר שפות שנחשבות פופולאריות, שפות שנמצאות בשימוש תדיר בקרב מתכנתים ומפתחים. חשוב לדעת מה הן אותן שפות, מאחר ואם אנחנו רוצים להשתלב בשוק העבודה, רצוי שאנחנו נלמד שפה שנמצאת בשימוש פופולארי ולא שפה שאף חברה לא עובדת איתה.

שפת Java – מדובר בשפת התכנות החשובה ביותר כיום מאחר והיא מאפשרת לספק את צד הלקוח באתרי אינטרנט, וכן תופסת תאוצה באפליקציות ווב שונות, אפליקציות למובייל מסוגים שונים.

שפת #C- שפה שמיועדת לפיתוח תוכנות לסביבת מיקרוסופט וכן פיתוח צד של אתרי אינטרנט.

שפת c++- שפה שמאפשרת יכולות של תכנות אובג'קט אוריינטד ואפליקציות דסקטופ.

שפת C – מיועדת לפיתוח צ'יפים, תקשורת נתונים ומכשירי סלולר.

שפת פייתון – שפה מאוד פופולארית היום, מאחר והיא מיועדת לעשות את הכל בצורה הרבה יותר פשוטה ומהירה ממה שאנחנו מכירים. נחשבת לשפה קלה ללימוד ולכן היא פופולארית מאוד ולא מעט צעירים וצעירות נרשמים לקורס של שפה זו.