איך לשלוט בהוצאות באמצעות כרטיס אשראי נטען

במשך השנים הכרנו שני סוגים עיקריים של שיטת תשלומים איתם היינו עובדים בתור צרכנים פרטיים. שיטה אחת היא מזומן, כל אחד מאיתנו מחזיק סכום מסוים, בו הוא משתמש במהלך החודש או במהלך תקופת זמן אחרת. שיטה אחרת היא באמצעות כרטיס אשראי, מגהצים כל פעם כשצריכים או רוצים לקנות משהו, ומשלמים הכל בתאריך קבוע, אז הכסף יורד מחשבון הבנק.

כמו שניתן להבין, לא מדובר רק בשתי שיטות לתשלום אלא גם בשתי גישות שונות של צרכנות. אחת יותר שמרנית, שנייה יותר גמישה. בעוד שהראשונה מאפשרת לשמור על איפוק, השנייה מאפשרת לנו לבזבז יותר, גם אם אין לנו בהכרח, אנחנו לא תמיד מודעים לסכומי הכסף שאנחנו מגהצים ולסכום הכולל שיוצא ביום בו חברת האשראי גובה מאיתנו את הכסף.

כרטיס אשראי נטען הוא במובן מסוים לוקח את הטוב שבשני העולמות ומאפשר לנו ליהנות מהם. בשביל להבין מה זה אומר וכיצד אנחנו יכולים בעזרת כרטיס נטען לשלוט טוב יותר בהוצאות שלנו, צריך להבין מה זה וכיצד אנחנו יכולים להשתמש בו.

מה זה כרטיס אשראי נטען

מדובר בכרטיס שאנחנו יכולים להטעין בו עד סכום כסף מסוים אותו אנחנו מוכנים לבזבז, כשהסכום המקסימלי אותו אנחנו יכולים להטעין, הוא עשרים אלף שקל. כך אנחנו יכולים לקנות בחנויות, אתרי אינטרנט, מוסדות ורשויות שונות עד סכום זה. ברגע שאנחנו מבקשים לעבור אותו, הכרטיס פשוט לא עובד ונצטרך לחפש שיטה אחרת לשלם.

כרטיס אשראי נטען

כרטיס ויזה נטען מאפשר לנו כאמור ליהנות מהטוב שבשני העולמות, הן המזומן והן כרטיסי אשראי. מצד אחד, הוא מגביל אותנו מבחינה כלכלית, כך שאנחנו לא יכולים לבזבז סכומי כסף גדולים מעבר למה שמוטען בכרטיס. מצד שני, אנחנו לא צריכים להוציא כסף מזומן ולא צריכים להסתובב עם מזומן כל הזמן, יש לנו את הכרטיס שלנו. זה יכול עלינו בכל פעם כשאנחנו יוצאים מהבית לבילויים או לכל מקום אחר.

כיצד הכרטיס מאפשר לנו לשלוט טוב יותר על ההוצאות שלנו

ברמת העיקרון, כשאנחנו משתמשים במזומן, ברור לנו כמה אנחנו מוצאים, כמה אנחנו משלמים, יש לנו סכום אותו אנחנו מחזיקים ואנחנו יכולים לדעת כמה נשאר לנו בסוף החודש, על פי זה אנחנו יודעים כמה בזבזנו.

עם כרטיסי אשראי זה יותר בעייתי, מאחר ואנחנו צריכים כל רכישה שעשינו, כמה שילמנו, כמה תשלומים, אילו ריביות שילמנו וכדומה. מה עוד שאין הגבלה על הסכום שאנחנו יכולים להוציא, ולכן הרבה פעמים אנחנו נתפתה לבצע רכישות שונות, גם אם אין לנו את היכולת הכלכלית לעמוד בהן.

כשאנחנו משתמשים בכרטיס נטען, אז אנחנו יודעים בדיוק מה הסכום שיש בכרטיס וכמה אנחנו מוציאים. בכל עת אנחנו יכולים לדעת כמה נשאר לנו. כך אנחנו שולטים טוב יותר בהוצאות שלנו.