למה אסור לתת ליונים לקונן אצלכם במרפסת

המאמר באדיבות במרומיו עבודות גובה

יונה היא צפור די חמודה כאשר היא נמצאת באזור של עצים ומדשאות שאינן נחלת אדם באופן פרטי, אולם, במידה והיונה היא כזו אשר חודרת אל המרחב הפרטי שבו חי ונושם האדם, כאן כבר נעשה הרבה יותר בעייתי לחיות איתן בשלווה. למה אסור בשום פנים ואופן לקבל את הסיטואציה של יונה שבונה לעצמה קן במרפסת או באזור אחר של הדירה? קראו הלאה.


טפילי עור של גוזלים
אולי זה נשמע רחוק מהמציאות עצמה, אולם, ברגע בו יונה יצרה קן בהצלחה אשר ממנו בקעו להם גוזלים חמודים, זו השעה לדאוג מכיוון שלאחר שהגוזלים הללו יעופו משם והקן נותר, הטפילים מוצצי הדם אשר היו על גבי הגוזלים הללו יחפשו אחר הבית הטעים הבא, וזה כולל את עורם של בני האדם. לא רוצים טפילים על העור מ הסוג שיכול גם להציק וגם ליצור דלקת לא נעימה עם תגובה אלרגית? דאגו שהיונה תמצא מקום אחר לקנן בו, ואת זה שמועד לקינון תחסמו עם הרחקה וסגירה יעילה.


הסכנות של הלשלשת
קקי של יונה ניתן לשטוף, אבל ברגע בו זהו אזור שבו היונה כל הזמן יושבת ומקננת, זה כבר הרבה יותר קשה לעמוד בקצב שבו יונה אחת מלשלשת כל הזמן. למה זה חשוב למנוע כניסה של יונה לאזור של בני האדם ולהטיל שם את צרכיה? מכיוון שהלשלשת עצמה היא כזו אשר נושאת בתוכה סוגים שונים של חיידקים המסוכנים לבני האדם, אשר יכולים להידבק בהם הן על ידי מגיע ישיר בלשלשת, מגע ישיר ביונה נגועה ואף על ידי נשימה של אוויר רווי לשלשת של יונים.


אזור שאליו חוזרת היונה
יונה היא ציפור די חכמה, ולמרות מה שנוטים לחושב לגביה היא זוכרת היטב מקום שבו היא יצרה קן בעבר, ואליו היא תשוב פעם אחר פעם כל עוד הדבר מתאפשר עבורה. לכן, אם לא רוצים לארח יונים באופן קבוע ולסכן את הבריאות של כולם, זה חשוב מאוד שלא לאפשר ליונה לקנן במרפסת או במסתור הכביסה שתמיד הופכים להיות האזור הכי אהוב על יונה.

אולי יעניין אותך לקרוא על עבודות אינסטלציה בגובה