כמה תעלה לכם ויזה לחו"ל?

ידוע שלפני שעומדים לטוס אל יעד רצוי בחו"ל, ראשית יש לבחון האם היעד מצריך להשיג אשרת שהיה, ורגע לפני שנעצור לבחון האם אכן צריך להוציא, מהם השלבים ומהן העלויות, נעצור ליישר קו – להסביר שוויזה מהווה מסמך דיפלומטי שמאפשר להיכנס לאותה מדינה רצויה, ואם לא נתקלתם עד היום בצורך, מוטב לדעת שהסיבה נעוצה בהסכם ההדדי שמצוי בין שתי המדינות (מדינת ישראל והיעד), וכיוון שרוב המדינות שמשויכות לאיחוד האירופאי נמנות עם החתומים על האמנה, הרי שהצורך אינו כה פופולארי כפי שנהוג לחשוב.

עלות לצד סיכויים

כיוון שאנו ישראלים נעבור לתכל'ס – לשאלה הנוקבת מכל: "כמה זה עולה"? ובכן קשה לענות, כיוון שהמחירים משתנים בהתאם ליעד הרצוי וסוג הוויזה, אך כן ניתן לומר שהעלות נעה בין 80 ל 360 דולר, כאשר מראש נבהיר שהתשלום אינו מבטיח דבר, כך שרצוי להיות מודעים לסיטואציה הבאה: תשלמו ותיענו בשלילה. אי לכך ממש כפי שראוי לשאול איך להוציא ויזה להודו? כך גם ראוי לשאול מהם הסיכויים לקבל ויזה להודו? וזאת כי יש מקרים שבהם אין טעם לנסות, ובמיוחד כשר מדובר ביעד כגון ארה"ב, יעד שמורמים בו הרבה יותר קשיים.

הקושי שמאחורי השגת ויזה לארה"ב

ציינו שלא קל להשיג ויזה לארה"ב ועל כן גם נציין שהתהליך רחוק מלהיות זול, ולו כי קיים חשש שתיירים רבים יישארו כמהגרים, ולו מתוך שיקולי פרנסה ואיכות חיים. אי לכך על מנת לעמוד במשימה רצוי להכין מראש מסמכים אשר מעידים שישנן כל הסיבות שבעולם לחזור ארצה. עוד נציין שיש מגוון סוגי ויזה, כגון ויזה זמנית, ויזת הגירה, ויזות למבקרים, ויזות לסטודנטים, ויזות לבני זוג מאורסים וכדומה, כאשר תמיד התהליך קפדני ועיקש. כך למשל צריך להצהיר מהי מטרת הביקור, לכמה זמן מבקשים להישאר, להציג התחייבויות קודמות שכובלות לחזור ארצה, להעיד על מקום מגורים שמצוי בארץ וכדומה.

ויזה להודו

עלות ויזה לארה"ב

עלות הוצאת ויזה לארה"ב עומדת כיום על 160 דולר. מדובר במחיר שנדרש עבור ויזת תייר, ובין היתר הוא גם מכסה צרכים רפואיים ועסקיים. את מחיר האגרה ניתן לשלם באמצעות מסטר כארד, ויזה וכרטיס אשראי, כאשר אופציה נוספת היא לשלם באמצעות בנק הדואר – במזומן ובשקלים. כמו כן, אם מבקשים להשיג ויזה לטובת עבודה זמנית, או לטובת רילוקיישן עסקי, הרי שהמחיר יזנק ל190 דולר. בנוסף יש להיות מוכנים להוצאות נוספות. כך למשל מי שמבקש להוציא ויזת סטודנט, בין היתר יידרש לשלם כ200 דולר עבור אגרת SEVIS, כך שהמחיר עשוי בקלות לטפס מ160 דולר ל360 דולר.

הודו מסבירה פניה לתייר

אם נבחן את הצד השני של המתרס, נמצא שהוצאת ויזה להודו מהווה משימה הרבה יותר קלה. כאשר מדובר בהשגת ויזה עבור הודו מהר מאוד מגלים שההליך הרבה יותר זול וידידותי למשתמש ואף מציע הרבה יותר אופציות, כגון ויזת עסקים, ויזת טיול, ויזה קצרה שתקפה רק לחודשיים, ויזה ארוכה שתקפה למשך חצי שנה ואפילו ויזה ייעודית עבור אנשי תקשורת. כיצד משיגים את הוויזה? ובכן ניתן להגיע לשגרירות, אך גם ניתן להיעזר ברשת האינטרנטית (מבלי לצאת מהבית), ועדיין ליהנות מהשגת ויזה מהירה, ולו באמצעות הורדת טפסים מקוונת וסיוע של אתרים ייעודיים.

רגע לפני

לא מעט אנשים נרתעים מהמחירים היקרים שהוויזות השונות מצריכות ועל כן אם ניתן, אנשים בוחרים את יעד הטיסה בהתאם, ואכן לעיתים מוצאים שמחיר הוצאת הוויזה יותר יקר ממחיר הטיסה, וכאשר יש להוציא ויזה עבור משפחה שלמה, הרי שכל פער של כמה עשרות דולרים הופך להיות מאוד משמעותי. בכול מקרה טוב להכיר את התנהלות התהליך, את המחירים, להבין האם הסיכויים עומדים לטובתכם (על מנת שלא תשלמו ולא תקבלו) ובאופן כללי מוטב לקבל החלטה האם מעדיפים לשלם עוד כמה שקלים ולקבל את הוויזה בהקדם, ולו בתוך חמישה ימים.