איך תגלו אם יש לכם תולעי עץ בבית

אין ספק, שאחד הדברים שיכולים להיות מאוד לא נעימים, שלא נגיד מעצבנים, זה לגלות שיש לנו בבית מזיקים מסוגים שונים. לא משנה אם מדובר במזיקים שאינם עושים דברים אלא רק מתהלכים או מתעופפים ברחבי הבית, או שמדובר במזיקים כאלה ואחרים שגורמים נזק לריהוט, ביגוד, מזון בוודאי לנו, בצורה כזו או אחרת – כך או כך חשוב לטפל בנושא באמצעות הדברת טרמיטים או כל מזיק אחר, הקליקו למידע נוסף.

אחד מסוגי המזיקים שאנחנו מכירים ונאלצים להתמודד איתם, הם תולעי עץ. מדובר על תולעים, אשר על פי שמם אנחנו יכולים להבין נמצאים בתוך מקורות עץ, בין אם זה משקופים או ריהוט, בדרך כלל הם נמצאים במקומות בהם מרווחים, פתחים, כלומר לא נמצא אותם נניח בתוך כיסא, אך כן נוכל למצוא אותם בתוך ארון, בהנחה ויש לעץ שלו נפח מסוים. אותם תולעים פשוט אוכלים את העץ לאט לאט. לפעמים אנחנו נשים לב לשינוי מהר ולעיתים זה ייקח קצת זמן.

איך אנחנו יכולים לדעת שיש לנו תולעי עץ בבית? סביר להניח שאנחנו נגלה את זה, כשנראה עץ הרוס. אנחנו לא נוכל לאתר אותם לפני כן, זה מאוד קשה, אך ברגע שנראה עץ מסוים הרוס לגמרי, נוכל להבין שיש שם תולעים שכירסמו או מכרסמים אותו.

מה עושים במצב כזה? אנחנו יכולים לנסות לפתור את הבעיה בעצמנו באמצעות חומרי הדברה, העניין הוא, שמרבית החומרים שנמכרים בשוק לצרכן הפרטי, אינם יעילים בהכרח, הם לא באמת ישפרו את המצב. לעומת זאת, אם אנחנו נפנה אל גורם מקצועי, אנחנו גם נרוויח מכך אפשרות שהוא יאתר את המקורות שלהם, וגם הוא ישתמש בחומרים ותכשירים הרבה יותר חזקים נגד תולעי עץ טיפול שישפיעו עליהם.

חשוב להזמין מדביר מקצועי, מאחר והוא ידע לגשת אל מקור הבעיה ולא להסתפק אך ורק בכך שאנחנו מרססים נקודה מסוימת בה התולעים נמצאים כרגע, הוא פשוט יילך אל המקום ממנו הם יוצאים, אל הקן שלהם, וירסס שם עד שהם יושמדו וכך לא יוכלו לחזור. מה עוד, שההדברה מקצועית מאפשרת לנו ליהנות מהדברה לטווח ארוך, כך שגם בעתיד לא יופיעו אצלנו תולעים חדשים.