שיפוץ בניין מגורים

רוצים לשפץ את הבניין שלכם ולא יודעים מאיפה להתחיל? דבר ראשון, מצאו איש מקצוע שינהל עבורכם את הפרויקט, ויתחיל בהגשת בקשה להיתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. זהו כמובן רק השלב הראשון בתהליך, ובשורות הבאות נפרט את השלבים המרכזיים הבאים.

מנהל לפרויקט שיפוץ בניין מגורים

שיפוץ בניין מגורים יכול להפוך בקלות לפרויקט שהשתבש, ולו בגלל חילוקי דעות בין השכנים. בפרויקטים מסוג זה, חשוב שיהיה גורם חיצוני ועד כמה שניתן אובייקטיבי, שידע לפשר בין הדיירים ולהביא את העמדה המקצועית. גורם זה יהיה גם אחראי על ניהול הפרויקט כולו, על תיאום בין אנשי המקצוע, על זימון מפקח בנייה שיהיה אחראי על הפיקוח, על גיבוש הסכם העבודה והחתימה עליו וכמובן על הוצאת היתר הבנייה הנדרש, אם נדרש, מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בניית תכנית שיפוץ

השלב השני בפרויקט שיפוץ בניין מגורים הוא הזמנת אדריכל שיבנה עבורכם את תכנית השיפוץ. לפני שאתם פונים אל האדריכל, כדאי לסכם עם כלל הדיירים על היקף השיפוץ הנדרש בקווים כלליים. אתם לא חייבים עדיין להיכנס לפרטים, אבל חשוב שלכל הדיירים תהיה תמונה משקפת לגבי היקף הפרויקט הצפוי. בליווי האדריכל, תוכלו לרדת לפרטים, לגבש תכנית שיפוץ פרטנית ולהביאה לאישור של כל הדיירים. תכנית זו היא שתלווה אתכם לאורך הפרויקט כולו והיא גם תגדיר את התקציב שיידרש לו.

שיפוץ בניין מגורים

זימון אנשי מקצוע ותחילת בנייה

כעת עליכם למצוא קבלן בניין המתמחה בתחום של שיפוץ בניינים, כמו חברת אורגד מבנים במתמחה בשיפוץ בניינים ושיקום מבנים וזהו בדיוק המקום בו תוכלו להיעזר מאוד במנהל הפרויקט שלכם. מנהל הפרויקט לבטח מכיר קבלני בניין רבים, ויוכל למצוא לכם את איש המקצוע המתאים ביותר למשימה. שימו לב שאת מפקח הבנייה אתם רוצים לשכור באופן עצמאי, לא דרך הקבלן ולא דרך מנהל הפרויקט. מפקח הבנייה הוא האיש שמייצג אתכם בתהליך ומוודא שהכל מתנהל על פי הסטנדרטים הנדרשים ועל פי האינטרסים שלכם, ולכן חשוב שאתם אלו שתשלמו לו את המשכורת ושאת הדין והחשבון שלו הוא יהיה חייב אך ורק לכם.

שיפוץ בניין מגורים הוא לא פרויקט מסובך או מורכב, ובתנאי שעושים אותו בצורה נכונה וחכמה. מינוי מנהל פרויקט הוא צעד חשוב מאוד, ומשם הדברים צפויים לזרום. בחירת קבלן השיפוץ מהווה אף היא שלב חשוב בפרויקט, וכאמור גם בחירת מפקח הבנייה שייצג אתכם בתהליך. אם הכל ילך כצפוי, בתוך חודשים ספורים תוכלו כבר ליהנות מהבניין המחודש שלכם.