איך מקבלים רישיון קבלן רשום?

התהליך של קבלת רישיון קבלן רשום הוא בעיקרו תהליך בירוקרטי של טפסים ומספר פעולות נוספות שיש לבצע. יחד עם זאת, האתגר האמיתי לא נמצא בתהליך עצמו אלא בעמידה של מבקש הרישיון בקריטריונים הנדרשים. ככלל, אם אתם רוצים להירשם כקבלנים רשומים בפנקס הקבלנים כדאי ומומלץ לעבור את תהליך ההרשמה בליווי גורם מקצועי שינהל עבורכם את התהליך, ינחה אתכם לגבי הפעולות שעליכם לבצע ויוודא שהבקשה שלכם נמצאת בטיפול יעיל.

התנאים לקבלת רישיון קבלן רשום

קבלן רשום הוא נכס חשוב מאוד שכל קבלן רוצה לאחוז בו. הסיבה לכך היא פשוטה: אנשים המחפשים קבלן לביצוע עבודות בנייה, תשתית או שיפוץ, רוצים להיות בטוחים שהאדם שעומד מולם הוא איש מקצוע, שהוא אמין ושהוא מחוייב לקריטריונים ולסטנדרטים מינימליים של שירות. את האנשים שעומדים בקריטריונים הללו יכול כל לקוח פוטנציאלי למצוא בפנקס הקבלנים הכולל בתוכו את כל הקבלנים הרשומים בישראל, ולכן חשוב לכל קבלן להיות נוכח בפנקס הזה כקבלן רשום.

אחרי שאמרנו את זה, המשמעות מבחינת הקבלן היא שהוא יצטרך לעמוד באותם קריטריונים מחייבים שעל פיהם נקבע אישור או אי אישור בקשתו לרישיון קבלן רשום. תחילה נבחנות היכולות של הקבלן באמצעות בחינה של מספר העובדים, מספר הפרויקטים, סוג הפרויקטים וסדר הגודל שלהם, מגוון השירותים שהוא מספק ותחומי ההתמחות שלו. בהתאם לכך נקבע הסיווג של הקבלן הן בתחום ספציפי והן בהיקפים ספציפיים של פרויקטים. בהמשך לכך, על הקבלן לעבור בחינה מקצועית שתאשר את הידע המקצועי והיכולות המקצועיות שלו, ורק לאחר מכן ניתן להמשיך לדבר על קבלת רישיון קבלן רשום.

איך מקבלים רישיון קבלן רשום?

כמו כן, אחד התנאים המרכזיים שבו צריכים לעמוד קבלנים רשומים הוא התנאי של שירות איכותי ואמינות גבוהה. קבלן שיש לו היסטוריה או רקורד של תביעות, של השתמטות ממתן שירות שלא לומר נוכלות, יתקשה מאוד לקבל רישיון קבלן רשום, אלא אם יצליח להוכיח כי שינה את דרכיו. גם לאחר קבלת הרישיון חייב הקבלן לעמוד בכל הסטנדרטים הנדרשים, שכן הרישיון יכול להילקח ממנו בכל עת, אם יוכח כי הפר את התנאים להם הוא מחויב.

ליווי מקצועי

התהליך של קבלת רישיון קבלן רשום כולל בתוכו גם לא מעט טופסולוגיה והיכרות עם הפרוצדורות והגורמים המעורבים בתהליך ולכן מומלץ לבחור בחברה המתמחה בהוצאת רישיונות קבלן כמו היחידה לרישום קבלנים המתמחה מזה 10 שנים בתחום. את התהליך אפשר לעבור בצורה עצמאית לחלוטין, אך זאת לאו דווקא הצורה הנכונה. בהתאם לכך, כדאי ומומלץ לעבור את תהליך הגשת הבקשה לרישיון באמצעות גורם מקצועי המכיר את הגופים הרלוונטיים ויודע בדיוק כיצד לנהל את התהליך בצורה יעילה ואפקטיבית, וליידע את הקבלן לגבי כל המסמכים שיהיה עליו להעמיד לטובת הבקשה. סיוע של גורם מקצועי, לא רק שיכול לזרז מאוד את התהליך ולסייע להשלים אותו ללא עיכובים מיותרים, אלא גם יכול להעלות את ההסתברות לקבלת הרישיון.