שיקולים שצריכים לקחת בעיצוב חנות

עיצוב חנות איננו דומה לעיצוב בית פרטי או כל חלל אחר. כאשר מדובר על עיצוב חנות, אמנם חשוב מאוד לשים לב על הנוחות ועל הוויזואליות, אך בד בבד, יש צורך להכניס שיקולים נוספים לתהליך העיצוב (קראו בהרחבה באתר http://oribit.co.il) כגון: הטמעת מסרים שיווקיים בעיצוב, שילוב המיתוג העסקי בחנות ועוד. אין ספק שעיצוב חנויות זהו דבר אשר חייב להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה.

על מה חשוב לשים דגש כאשר מעצבים חנות

כאמור, עבודת מעצב חנויות אינה דומה לעבודת מעצב משרדים או כל חלל אחר. על מנת לעצב חנות בצורה הנכונה, יש כמה דברים שהמעצב חייב להביא בחשבון בטרם הוא מתחיל בתהליך העיצוב:

  1. ראשית כל, על המעצב לבחון את החלל אשר רלוונטי עבור החנות, בכדי להתרשם מהאופן שבו כדאי לחלק אותו מבחינה פונקציונאלית. החלל חייב להתחלק בצורה הנכונה ביותר, על מנת שהוא לא יהיה עמוס מדי או ישדר תחושת אי נוחות בקרב הלקוחות שנכנסים לחנות
  2. עיצוב החנות חייב להביא לידי ביטוי את המיתוג העסקי. ניתן לשלב את המיתוג העסקי בצבעים שיבחרו לחנות, בשילוב של אלמנטים שיווקיים שונים בחנות עצמה או בכל דרך אחרת אשר תקשר את החנות אל המותג
  3. יש לבחור את התאורה הנכונה עבור החנות. תאורה נכונה עבור חנויות היא תאורה אשר מחמיאה לעיצוב החנות ולמוצרי החנות
  4. יש לאפשר מעבר נוח בחנות, כאשר מוצרי החנות מוצגים בצורה נוחה ונגישה עבור הלקוחות. לקוחות אשר ירצו לבחון מוצרים, ירצו בוודאי שהם יהיו נגישים אליהם ושיהיה להם קל להגיע אליהם.
  5. החנות חייבת להכיל חלון ראווה אטרקטיבי ושלט ייחודי אשר מעיד על מה שיש לחנות להציע. הקונה הפוטנציאלי חייב לדעת מה מכילה כל חנות. כמו כן, ככל שחלון הראווה יהיה אטרקטיבי יותר, כך גם אדם שלא בהכרח רצה להיכנס לחנות, יבחר להיכנס אליה ובסופו של דבר, אולי אף לרכוש בה מוצרים.
  6. יש להציג את המוצרים בחנות בצורה אטרקטיבית. מוצרים אשר מעוניינים להציג כדוגמא יש להציב אותה בפרונט בצורה ויזואלית מרשימה, שתותיר רושם על הנכנסים לחנות.