מתכוננים למבחן טופל? איך עובדת שיטת המבחן והניקוד

אם החלטתם שאתם מעוניינים ללמוד באחד מהמוסדות האקדמאיים בחו"ל, יתכן מאוד שתדרשו על ידי אותו מוסד לימודים שבו אתם מעוניינים ללמוד, לעבור מבחן אשר קרוי מבחן טופל. מטרתו של מבחן טופל הוא לבחון את היכולת שלכם להתמודד עם לימודים אקדמאיים בשפה האנגלית. לא פעם, גם כאשר תגיעו לראיון עבודה במקום עבודה הדורש אנגלית ברמה גבוהה, תדרשו על ידי המעסיק לעבור את מבחן טופל על מנת לבחון את הידע שלכם בשפה האנגלית האקדמאית או להציג בפני המעסיק את הציון שלכם במבחן זה, במידה ועשיתם אותו בעבר במסגרת לימודי אנגלית מדוברת עסקית.

מהו מבחן טופל

מבחן טופל הוא מבחן אשר מטרתו היא לבחון את האנגלית האקדמאית של האדם. הניקוד במבחן זה הוא מ0-120 ומשך המבחן הוא כ4 שעות. המבחן נכתב על ידי חברה אמריקאית והוא כולל בו 4 חלקים, כאשר בכל חלק ניתן לצבור עד 30 נקודות. המבחן כולו בוחן את אוצר המילים של האדם והידע שלו בשפה האנגלית. הפרקים שיש במבחן הם: פרק בהבנת הנקרא, פרק בהבנת הנשמע, פרק הדיבור ופרק השמיעה. בפרק הבנת הנקרא מוצגת נושא כלשהו לאדם ולאחר מכן כמה שאלות על נושא זה. בפרק הבנת הנשמע האדם שומע כמה קטעים קצרים ועליו לשאול שאלות עליהם בכדי להבהיר כי הוא אכן הבין על מה מדובר, בפרק הדיבור האדם צריך לדבר על נושא שיבחר מבין כמה נושאים שמוצגים לו, בזמן המוקצב לו לצורך זה ובפרק הכתיבה על האדם לכתוב אודות נושא כזה או אחר. כמובן שכל המבחן הוא בשפה האנגלית.

מדוע כדאי לבחור בקורס הכנה למבחן טופל

אם אתם תוהים מדוע כדאי לכם לבחור בקורס הכנה של TopPrep למבחן טופל, הרי שמדובר במבחן המודד את היכולות שלכם בשפה האנגלית בפרק זמן נתון. כלומר: לא פעם ישנו לחץ המופעל על הנבחן ולא פעם הוא איננו מצליח לקבל את מלוא הנקודות הנדרשות בכל חלק בכדי לעבור את המבחן ולא בשל חוסר ידע, אלא בשל לחץ וחוסר הכנה להתמודדות עם הבחינה בפרק הזמן המוקצב לה. קורס המכין את האדם לקראת בחינה זו בצורה הטובה ביותר, יסייע לו להתמודד היטב במבחן ולקבל בו את הציון המקסימלי שיש בכוחו לקבל.