נכשלתם במועד א במתמטיקה? הגיע הזמן לתת בראש במועד ב!

להיות תלמיד תיכון זה כיף, אך עוד יותר כיף להיות בשנה האחרונה ללימודים בבית הספר – לבלות כל היום עם חברים, לעשות צחוקים ושטויות למורים בשיעורים וכמובן לתכנן את מסיבת סוף השנה המטורפת שתהיה. מכיוון שזו השנה האחרונה, תלמידים רבים משקיעים מחשבה יותר בסוף ללימודים שמתקרב בצעדי ענק, אך אינם חושבים על המבחנים והמטלות שהם מוכרחים לעשות בסוף אותה שנה.

כאשר תלמיד מסיים את לימודיו בבית הספר לאחר 12 שנות לימוד, עליו להיות בעל זכאות לקבלת תעודת בגרות מלאה מטעם משרד החינוך. מבחני הבגרות מתחילים כבר מהשנה הראשונה ללימודיו בתיכון, ונמשכים עד סוף השנה האחרונה, קראו על כך כאן.

תוכן עניינים

מקצועות החובה לקבלת בגרות

משרד החינוך קבע כי מתוך מקצועות הלימוד בבית הספר, ישנם מקצועות קבועים שעל כל תלמיד לעבור אותם בהצלחה לצורך קבלת זכאות מלאה לתעודת בגרות:

  • מקצועות הומניים – אלו אותם מקצועות פילוסופיים ורגשיים שהתלמידים צריכים ללמוד בבית הספר. מקצועות החובה ההומניים הם ספרות, תנ"ך, לשון, היסטוריה, אנגלית ואזרחות.
  • מקצועות ריאליים – המקצועות הריאליים הם המקצועות האנליטיים (לדוגמא) שכל תלמיד מוכרח ללמוד. מקצוע החובה שתלוי בזכאותו של התלמיד לקבל תעודת בגרות הוא מתמטיקה. במתמטיקה יש שלוש רמות לימוד שונות, כך שניתן להתאים לכל תלמיד את הרמה שהכי מתאימה לו. לרוב רמת הלימוד נמדדת על פי מבחן ייעודי שקובע את רמתו של התלמיד, כך שהוא משובץ לאותה כיתת לימוד בהתאם לרמתו. קיימת אפשרות למעבר בין רמה נמוכה או גבוהה לכל תלמיד, וזאת על פי שיקולו של המורה וקצב לימודו של התלמיד.

כיצד להתכונן למבחני מועדי ב'

בכל מבחני הבגרות התלמידים רשאים להיבחן פעמיים על כל מקצוע. כך שאם תלמיד קיבלת ציון נכשל במועד הראשון של הבחינה, או ציון נמוך יחסית והוא יודע שהוא מסוגל ליותר – הוא יכול לגשת למבחן נוסף באותו מקצוע הנחשב מועד ב.

מכיוון שמועד ב הוא ההזדמנות האחרונה של תלמיד לעבור את המבחן בהצלחה, מומלץ להתכונן למבחן זה כמו שצריך באמצעות לימוד מקדים ופרטני של מורה פרטי למתמטיקה (שאפשר לאתר באתר https://www.limudnaim.co.il), או כל מקצוע אחר שהתלמיד צריך להיבחן עליו.