משחקי הבית – פתרונות יצירתיים לחיסכון בהוצאות בבית

תרבות השפע היא ללא ספק אחת הסיבות עיקריות לחור בכיס של משקי בית רבים בישראל. אבל היום, כאשר כל המידע נגיש לנו באינטרנט ריכזנו לכם בכתבה אחת – איך אפשר לחסוך בהוצאות בבית אפילו בלי לשלם במחיר הנוחות?

שלי טל

כשהמינוס עולה מחפשים איך לקצץ בהוצאות. יש דרכים פשוטות בהן ניתן לחתוך בהוצאות, אפילו בלי לשלם על כך באיכות החיים. מעט תשומת לב, שינוי הרגל פה ושם ובחירה חכמה יכולים לחסוך לכם כסף רב – ואפילו לתרום לבריאותכם. קחו למשל את נושא המשקאות המוגזים: במקום לקנות בקבוקים של משקאות מוגזים יקרים ניתן להשקיע השקעה לא גדולה ולרכוש מיני בר מים, כזה שכולל אפשרות לסודה מובנית ולהתחיל לחסוך בהוצאות השוטפות. אם לפני רכישת המכשיר גם עשיתם סקר שוק ובדקתם איפה יש מיני בר מים במבצע – חסכתם פעמיים: גם ברכישת המכשיר וגם בייצור ביתי של משקאות מוגזים במחיר זול ללא שיעור לעומת הבקבוקים הקנויים.

בואו נדבר לרגע על תאורה

חשמל הוא לא מצרך זול בימינו אך החדשות הטובות הן שיש דרכים רבות מאד לחסוך ולהוריד את חשבון החשמל. דרך פשוטה, קלה ונוחה שלא תפגע כהוא זה באיכות חייכם היא החלפת הנורות בבית. נורות הלוגן צורכות כמות חשמל רבה מאד, גם נורות להט מסורתיות מבזבזות הרבה מאד חשמל על חימום. שינוי פשוט של החלפת נורות ההלוגן והלהט בנורות חסכון ולד גם ישדרג את התאורה הביתית, גם יתרום לחסכון בחשמל וגם יקטין את תחלופת הנורות הנדרשת. אם אתם זקוקים לתאורת חוץ שקלו תאורת סולרית, יש לנו שמש – למה לא להשתמש בה?

חיסכון בהוצאות בבית
קרדיט תמונה: shutterstock

מה לגבי יתר מוצרי החשמל?

מזגן ומקרר הם זוללי חשמל ידועים. שינוי של מעלה במזגן יכול להשפיע מאד על חשבון החשמל. סגרו דלתות וחלונות, העלו במעלה בחורף או הורידו מעלה בקיץ, לבשו סוודר או עברו לגופיה – תלוי בעונת השנה, וחסכתם שקלים רבים מדי חודש.

גם בשימוש במקרר ניתן לחסוך. דאגו להחליף גומי איטום לדלתות באופן קבוע, הקפידו על סגירה טובה ועל תמלאו יתר על המידה. גם תחסכו בחשמל וגם תאריכו את משך חיי המוצר. גם מדיח ומכונת כביסה הם צרכני חשמל ומים כבדים. הפעילו אותם רק כשהם מלאים, ותרו על חימום בכביסה כשאפשר ובחרו תוכנית חסכונית במדיח.

דרכים נוספות לחסוך בצריכת החשמל היא לנתק מכשירי חשמל מהשקע כשהם אינם פועלים. מכשירים רבים ממשיכים לצרוך חשמל גם כשהם סגורים. רכשו טיימר לדוד החשמלי והתקינו אותו בעצמכם, או אפילו טוב יותר – עברו לדוד שמש או גז.

קניות עם שכל

דרך נוספת שבה ניתן לקצץ בהוצאות היא על ידי ביצוע קניות מחושב. בחרו לרכז קניות נחוצות לקראת הסוף. מה זה סוף? סוף חודש, סוף עונה, סוף שנה. אנשי מכירות שרוצים לעמוד ביעדים ולזכות בבונוסים ייתנו הנחות ביתר קלות ואף יציעו מבצעים. עשו סקר שוק לפני שאתם יוצאים לקניות והעדיפו קניה באינטרנט בהתאם לרשימה ולא כשאתם רעבים.

מוצרי בסיס שתכינו לבד בבית תמיד יהיו זולים יותר ממותגים מוכנים וקנויים, ולרב לא בצדק. קנו חומץ, מיץ לימון, סודה לשתייה ומלח ותוכלו להפטר מרב חומרי הניקוי ולחסוך כסף רב. בענייני אוכל – אתם יכולים לקנות עוף שלם פעם בשבוע, פרקו אותו בעצמכם בהשקעה של עשר דקות וקיבלתם נתחים מובחרים שיעלו לכם פי חמש ואפילו תוכלו להכין מרק עוף על הדרך – גם טעים, גם מזין, גם זול יותר.

אתם באמת זקוקים לכל הוצאות התקשורת?

היום האפשרויות לצריכת תכני מדיה רבים ומגוונים. טלוויזיה חכמה תקשר אתכם ישירות לערוצי תוכן ומגוון רחב של סרטים וסדרות אבל גם בלי אפשר היום להסתדר עם סטרימר או לוותר וללכת על עידן פלוס ולהסתפק בערוצים הפתוחים וכך לחסוך מאות שקלים מדי חודש. אם אתם מינימליסטיים אפשר אפילו לותר על הטלוויזיה לגמרי ולעבור לצפות בתכנים בסמארטפון או בלפטופ. בנוסף, גם בשיחות לחו"ל אפשר לחסוך ולמעשה לוותר כליל על ההוצאה הזו, פשוט לעבור לשיחות אינטרנט דרך וואטסאפ, סקייפ פייס-טיים ודומיהם.

לסיכום, ישנן דרכים פשוטות בהן ניתן לחסוך מאות שקלים מדי חודש, ובלי לותר על אורח החיים. סקר שוק, אימוץ הרגלים ידידותיים לכיס, תחזוקה נכונה של המכשור הקיים ולכל היותר השקעת זמן מועטה תחסוך לכם כסף רב ואף עשויה לתרום להרגלי חיים בריאים יותר.