כמה יעלה לכם לצבוע את הבית בפסח?

לעונת האביב בישראל יש משמעות מיוחדת. עם התקרבו של חג הפסח, אחוז גבוה מכלל בעלי הדירות מנצלים את תחושת ההתחדשות והיציאה מן החורף אל האביב כדי לרענן את סביבת המגורים על ידי ניקיונות יסודיים ושיפוצים מסוגים שונים כשהפעולה הנפוצה ביותר מכלל השיפוצים היא צביעת הבית.

לאור המחיר הזול והפשטות שבעבודה, מאוד קל להבין מדוע כל כך הרבה אנשים צובעים את הבתים אך למרות שמדובר לכאורה במשהו פשוט, כדי לעשות אותו באופן הנכון וכדי להימנע מתרמיות ותשלום של מחיר גבוה, כדאי מאוד להכיר כמה נקודות שעשויות לחסוך לכם כסף ולהביא לכך שהדירה תהיה צבועה בצורה הטובה ביותר.

לפניכם כמה נקודות מעניינות ורעיונות שיחד יעזרו לכם להשיג את המטרה במינימום מאמץ ועלות.


כמה תעלה הצביעה של הדירה שלכם?

מרבית קוראי הכתבה לבטח נתקלו בתופעת השלטים ברמזורים שמבטיחים לכם לצבוע את הדירה בכמה מאות שקלים ואם זה לא מספיק, ברגע שתחפשו צבעי באינטרנט, תתקלו בהבטחות למחירים זולים מאוד.

בפועל, במרבית המקרים אין קשר בין ההבטחות למציאות וכפי שניתן לראות במחירון צביעת דירות מומלץ הטווח של המחירים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפים – בתלות בגודל הבית, מצב הקירות, שאלות כמו האם הדירה ריקה ועוד.

אם מוסיפים לכל זה את עניין העונתיות של הענף מתקבל מצב שבו המחיר עבור צביעה של אותה דירה עשוי להשתנות בהתאם לחודשי השנה.

דוגמה טובה לכך יכולה להיות צביעה בתקופה שלפני פסח. חודש לפני החג כמעט כולם רוצים לצבוע את ביתם – מה שיוצר ביקוש חריג שמעלה את המחירים וזה בהנחה שהצלחתם למצוא צבעי מקצועי.

כדי להימנע מכך מומלץ במידת האפשר לצבוע כבר חודשיים ואפילו שלושה לפני החג וכך לחסוך מאות שקלים.

בחירת צבעים לצביעת דירה


איך יודעים מי בעל מקצוע טוב?

בהנחה שאתם לא בקיאים ברזי מקצוע הצבעות, סביר להניח שאתם עשויים להיתקל בקשיים בבחירת צבעי מתאים שהרי בסופו של דבר לא כל מי שנשמע אדיב בטלפון הוא באמת מקצועי והגון.

לכן כדאי לשאול מספר שאלות ולבצע מספר בדיקות שיעזרו לכם להבין מי תותח ומי חרטתן.


בדקו במי מדובר

הכלל הראשון לבחור בבעל מקצוע טוב הוא לברר במי מדובר. לשמחתנו האינטרנט מביא לנו מערכת מידע עצומה ולעתים מספיק לרשום את שמו של הצבעי או אפילו את מספר הטלפון שלו בגוגל על מנת לקבל ביקורות, דעות וחוות דעת. היעדר חוות דעת עשוי להצביע על בעייתיות אך לא תמיד.

כמו כן כדאי לצפות בעבודות שנעשו על ידי הצבעי ולשאול את בעלי הדירות לגבי שביעות רצונם ממנו.


מה מקבלים לפני כמה עולה

כולנו רגילים לשאול כמה עולה דבר מסויים ולחפש את המחיר הכי זול. זה בסדר גמור כשמדובר בקנייה של מוצר ממותג שלא משנה היכן הוא נמכר – הוא לעולם יהיה זהה.

בצביעת דירה העניין מקבל תפנית מפני שמדובר כאן בשירות וכידוע, הוא יכול לבוא במגוון אופנים – החל מרמה גבוהה של מקצועיות ואדיבות ועד לרמות נמוכות שכבר תרצו להעיף את הצבעי מביתכם…

אז לפני שאתם בוחרים בהצעת המחיר הכי זולה זכרו – המחיר חשוב אך חשובה יותר התמורה שאתם מקבלים והאופן שבו צובעים את הבית. מעבר לכך, לעתים דווקא ההצעות הזולות הן הכי יקרות.

אז כיצד תדעו מה לשאול? מאוד פשוט. התמקדו בתמורה שאתם מקבלים ובכלל זה שאלות כמו:

  1. באיזה סוג צבע משתמשים.
  2. האם המחיר כולל צבע ותיקונים?
  3. מי מנקה את הבית.
  4. איך נעשית העבודה ובכמה שכבות צובעים את הקירות.

וכל שאלה אחרת שנראית לכם רלוונטית.

באופן הזה תוכלו למצוא לא רק את ההצעה הכי זולה אלא גם הכי טובה מצבעי מקצועי והגון.