כך תואר ראשון בכלכלה יעזור לכם בהמשך החיים

אם אתם חושבים על תואר ראשון בכלכלה, תדעו שכלכלנים יכולים לעבוד ברמה העצמאית, העסקית וגם עבור חברות גדולות ותאגידים. הם מבצעים מחקרים, בונים תחזיות, יודעים להעריך את המגמות העסקיות ואת ההכנסות בכל ענף בו יגעו. זה דבר ידוע שכלכלנים הם אנשים חכמים בעלי יכולת טבעית לפתור בעיות ולמצוא פרטים מעניינים על הדרך. נשמע לכם מוכר? המשיכו לקרוא וגלו איך התואר יוכל לעזור לכם בהמשך הדרך-

התברגות בחברה

רוב בוגרי תואר ראשון בכלכלה לא הופכים לכלכלנים בן לילה. לרוב, עבודתם הראשונה תהיה בראיית חשבון, עזרה לכלכלנים או  חוקרים פיננסיים. לאחר תקופה לא מוגדרת אשר תוכיח את ותק עבודתכם וטיבה, תוכלו להתקדם ולהתברג במקום טוב בחברה בה התחלתם בתפקיד הראשוני שלכם ולקבל על כך הוקרה בצורת קידומכם בסולם הדרגים של החברה. מבלי שתשימו לב, תהיו אתם לכלכלנים הראשיים של החברה. אך דרושה סבלנות, מה שמבי אותנו לסעיף הבא.

היו סובלניים וסבלניים בכל תפקיד שתקבלו

חשוב שתהיו סבלניים כאשר אתם מתחילים לטפס בסולם הדרגים במשרד בו אתם עובדים. גם אם אתם מתחילים כעוזרי כלכלנים או בתור רואי חשבון זוטרים, חשוב שתזכרו שאתם עשויים לעשות את העבודה הזו לפחות בשלוש שנים הבאות שלכם במשרד בו אתם עובדים. אך אל דאגה, בסוף זה יקרה. דגש נוסף שרצוי שתיקחו בחשבון זה את העובדה שחברות רבות נוטות לשכור אנשים מתוכה עבור תפקידים חשובים כך שהתמדה יכולה רק לעזור לכם.

תואר ראשון בכלכלה

אפשרות להוראה

אחת האפשרויות הטובות יותר עבורכם, ככלכלנים שסיימו תואר ראשון בכלכלה, היא אפשרות ההוראה. הוראה, לא רק נותנת לכם את היכולת להשאיר חומר טרי בראש שלכם כל הזמן, היא גם עוזרת לכם להישאר מעודכנים בכל הנושאים המתחדשים בעולם הכלכלה. יתרה מזאת, הוראה יכולה לתת לכם שורה נהדרת לקורות החיים כאשר תחליטו שאתם רוצים להתקדם מהוראה לעיסוק אחר הנוגע בכלכלה.

אפשרות לאקטואריה

אם עולם הסטטיסטיקה והסיכונים מושך אתכם, תוכלו להפוך מוסמכי אקטואריה לאחר מבחני השלמה בנושא. התואר "חבר מלא" יצטרף למעמדכם ותוכלו לעבוד כאקטוארים לדוגמא בחברות ביטוח. כאשר לכל חברת ביטוח קיימים המנתחים והחזאים אשר עושים זאת באופן אינדיבידואלי לכל לקוח של חברת הביטוח, מן הסתם שתהיו נחוצים ודרושים בחברות ביטוח רבות.

תואר ראשון בכלכלה יכול לפתוח לכם דלתות כמעט בכל תחום בו תבחרו. כאשר הכלכלה נוגעת לכלל, אין כל סיבה שאתם לא תוכלו ליהנות מזה. כאשר אנשים מסתמכים על הידע אותו קיבלתם בלימודים, אתם יכולים להוכיח את הלך העבודה שלכם, את רמת ההשכלה והבקיאות שלכם ובעיקר להשאיר רושם טוב על הקולגות והבוסים.

אחרי הכל, עבודה לטווח ארוך חייבת להיות מורכבת לא רק מעבודה.