ברכות שכל ילד ישמח לקבל


חג פורים מתקרב. תחפושות משעשעות קורצות לנו מכל עבר והאווירה הפורימית מורגשת היטב באוויר.

אחת ממצוות הפורים זה כמובן משלוח מנות. כשבאים להרכיב את משלוח המנות, יש לשים לב לתוכן ולתכולה שמכניסים למלוח המנות.

אם מדובר במשלוח מנות לילדים לא נוכל כמובן לזנוח את הממתקים ואת המתוקים שהילדים לא יוותרו עליהם. אך אם זה משלוח המיועד למבוגרים, שם אנחנו בהחלט יכולים לצאת מהקופסה.

משלוח מנות בסטייל אחר

משלוחי מנות למבוגרים כבר מזמן לא מכילים את השוקולד המסורתי ואת הממתקים המיותרים והמזיקים. אנשים מגדילים ראש וחושבים מה הזולת באמת ישמח לקבל. משלוח מנות איכותי עשוי לכלול פירות חתוכים, פיצוחים, תבשילים או מאפים שונים ובקיצור, אוכל שאפשר לאכול אותו בלי נקיפות מצפון. ואם במקרה הילד חוגג גם בר מצווה – אל תשכחו להעניק לו ברכה לבר מצווה שתהיה מקורית ומצחיקה 😊

אך בכל מקרה חשוב לזכור כי משלוח מנות הכי מיוחד שיהיה, אם לא תהיה בו ברכה או הקדשה הולמת, חבל על ההשקעה כולה.

ברכה לפורים מזמינים אצל המקצוענים…

אז אולי לא כל משלוח מנות לילד חייב לכלול ברכה מושקעת ויקרה אותה הזמנו אצל אנשי מקצוע. אך בכל זאת ישנם משלוחי המנות המיוחדים כמו אלו המיועדים לאנשים מכובדים כמו רופאים, עורכי דין, מנהלים, בוסים וכדומה. אלו חייבים לכלול הקדשה הולמת ומכובדת כיאה וכנאה למעמדו של המקבל. עוד על ברכות ליום הולדת.

הברכה יכולה להיות יוקרתית עם מילים מליציות וגבוהות עמוסות בשיבוצים וחרוזים שקולים אך הן גם יכולות להיות ברכות קלילות ונעימות שכיף לקרוא אותן.

כמובן שהן יכולות לכלול גם עקיצות הומוריסטיות ומשעשעות כיאה לרוח הזמן.

כי אחרי הכול, בחג הפורים, הכול מתקבל בסלחנות וברוח אחרת.

שולחים מנות למי שאין לו

רבים בוחרים לשלוח מנות דווקא לחברים הטובים שלהם ולא תמיד הם זוכרים את האנשים הגלמודים או את השכנים הקשישים שאין להם מי שישמח אותם ואף אחד לא באמת זוכר אותם. חג הפורים זוהי ההזדמנות הטובה ביותר לתת להם בדרך של כבוד. כי בפורים המשלוחים הם ממש לא רק לנזקקים, כך שהמשלוח יתקבל איכשהו בהבנה וגם בשמחה.

אז כשאתם נכנסים למטבח לארוז את מיטב המשלוחים, אל תשכחו את האנשים והילדים שבאמת אין להם.