מדריך רכישת יהלומים

אם אתם מעוניינים לרכוש טבעת יהלום עבור הצעת נישואין או כל תכשיט יהלומים אחרים עבור אישה היקרה ללבכם, חשוב מאוד לדעת שרכישת יהלום איננו עניין פשוט. על אף שכיום ההיצע בתחום תכשיטי יהלומים הינו רחב ומשמעותי וניתן למצוא כמעט בכל עיר בארץ חנות המציעה תכשיטי יהלומים, יש לבחון ולבדוק בטרם רוכשים יהלום, כיצד לבחון את היהלום המוצע לכם בצורה הטובה ביותר, על מנת לדעת שמדובר ביהלום אמתי ואיכותי ולא בחיקוי או ביהלום אשר שווה פחות מהערך הכספי אשר הוא נמכר בו. כל אדם חייב לקרוא את המדריך הבא, בטרם הוא מגיע לחנות תכשיטים לצורך רכישת תכשיט עם יהלום.


כיצד תרכשו יהלומים בצורה נכונה

כאמור, לא מעט חנויות תכשיטים מציעים בין היתר למכירה גם תכשיטי יהלומים. בין אם מדובר ביהלום קטן ובין אם מדובר ביהלום גדול, בין אם מדובר ביהלום בודד בתכשיט ובין אם מדובר בשיבוץ של כמה יהלומים, יש לבחון את היהלומים המוצעים לכם בקפידה, על מנת לוודא שאתם רוכשים יהלום איכותי, אשר הסכום שאתם משלמים עליו הוא סכום התואם לערכו. על מנת לדעת שהיהלום העומד בפניכם הוא יהלום איכותי, עליכם לשים לב לפרמטרים הבאים:

  1. משקל היהלום- חשוב מאוד לבדוק בצורה המדויקת ביותר כמה היהלום שוקל. משקלו של יהלום נמדד בקראט ולא פעם יש פער מהותי במחיר בין משקל יהלום אחד לאחר, גם אם השינוי הוא לכאורה מנמלי. לכן, כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע המכירים את התחום על מנת שישקלו את היהלום המוצע לכם במסגרת תכשיט כזה או אחר או עבור שיבוץ בתכשיט כזה או אחר. אנשי מקצוע המכירים את תחום היהלומים יסייעו לכם לשלם את המחיר המתאים בהתאם למשקלו המדויק של היהלום
  2. אם רכשתם יהלום ששוויו יותר מ30 נקודות, חשוב שתבקשו את התעודה הגמולוגית של היהלום, אשר מציגה את כל הנתונים על היהלום שרכשתם. ישנם רק 2 חברות מקובלות בעולם עבור הענקת תעודות מעין אלו ליהלומים ולכן, בררו אם התעודה שניתנת לכם על היהלום היא תעודה השייכת לאחת מהחברות הללו. במידה ומנפיקים לכם תעודה של חברה לא מוכרת, מומלץ שלא לרכוש את אותו היהלום
רכישת יהלומים

רכישה רק מרשתות מוכרות- אין לרכוש את היהלום מרשת לא מוכרת המציעה יהלומים במחירים לכאורה אטרקטיביים, לא פעם יהיה מדובר בחיקוי של יהלום ולא ביהלום אמתי. יהלום אמית יימדד בהתאם לצבעו, משקלו ואיכותו. כדאי לרכוש יהלומים רק מהמומחים בתחום זה, אשר ניתן לסמוך עליהם כי היהלומים אשר הם מציעים הינם יהלומים איכותיים ואמתיים, התואמים לערך הכספי שלהם.

המדריך באדיבות אתר boorsa