מה זה כונס נכסים

העולם פועל בצורה שבה ישנם אנשים או חברות אשר מקבלים שירות או מוצר, ותמורת אלה הצד השני אמור להיות מתוגמל על ידי קבלה של כסף בסכום שהוחלט בעת המכירה. לא פעם נוצרת סיטואציה שבה נותר לו החוב הזה שאותו החייב לא יכול לשלם, וכתוצאה מכך מחלים תהליכים משפטיים רשמיים אשר מסייעם לנושים, שהם האנשים או הגופים אשר לא קיבלו את התמורה הכספית, לצאת עד כמה שיותר מכוסים מהבחינה הזו על ידי שימוש בנכסים אשר קיימים אצל החייב.

עולם כינוס הנכסים הוא מאוד מורכב, והוא כולל כל מיני גופים כמו הוצאה לפועל, עורכי דין, ובתי משפט אשר פועלים על מנת לגשר בין החוב לבין החייב בצורה הכי טובה.

מתמודדים עם חובות שלא שולמו

כונס נכסים הוא לא אדם שפשוט מחליט כי הוא יכול לבצע את התהליך הזה של כינוס נכסים, כי אם בעל מקצוע אשר התפקיד שלו הוגדר בחוק עבור פעולה כזו על ידי מינוי של ההוצאה לפועל או על ידי בית המשפט. התפקיד של הכונס נכסים הוא לתפוס אחזקה על הנכסים הרלבנטיים שהוזכרו בכתב המינוי ולהביא למכירה של הנכסים הללו בשיטה של ההצעה הכי טובה במכרז. באתר של כונס ישראל תוכלו למצוא את ריכוז כל המודעות של כונס הנכסים.

הנכסים הינם דברים יקרים בעלי ערך, לכל נכס יש את בעל המקצוע שרשאי להוציא את התהליך לפועל כמו כונס רכוש וגם כונס רכבים. את הכסף שיצא מכל הסיפור הזה מעבירים אל הנושים עבור פירעון החובות אשר חייב האדם או החברה שבגינם עבר התהליך אל כינוס נכסים. יש כל מיני נכסים שעבורם לא רשאים לתפוס עליהם חזקה.

האם כונסים כל נכס

ישנם נכסים שעליהם כונס הנכסים לא יכול לקבל חזקה. הדבר הזה משמש לשם הגנה חשובה על האדם אשר נמסרה הודעה של עיקול הנכסים. אלו נכסים אסור לכלול? מקום כמו דירת המגורים של החייב, תשמישי קדושה של החייב, מכשירים אשר אותם הוא חייב כדי להמשיך ולהתפרנס בכבוד וכך גם שטחים חקלאיים שדרושים לאדם שעובד את האדמה על מנת לייצר לעצמו פרנסה.

מה קורה כאשר מדובר בדירה למגורים של החייב עם משכנתא שאותה הבנק רוצה לעקל בגין אי תשלום חובות? כאן ישנה הסדרת החוב  באופן שמונע את המכירה של דירה כזו.