פטאיה: המדריך המלא למטייל

מחפשים אחר יעד רועש, צבעוני ונמרץ? מחפשים יעד שטרם הגעתם אליו? מחפשים להכיר נדבך נוסף מתאילנד? הגיע הזמן לבקר בפטאיה – אותו כפר ששוכן מזרחית לבנגקוק כבר ממזמן אינו כפר דייגים שליו, אלא יעד תיירותי רועש וגעש, בו יש כל מה שצעירים ברוחם עשויים לחפש – מלונות פאר, ספורט מים, מסעדות שוות, דיסקוטקים מלאים, מועדוני לילה מומלצים ובאופן כללי אווירה שלא ניתן להתעלם ממנה.


פטאיה לכל המשפחה

אתם שומעים על היעד פטאיה ומחייכים כיוון שהוא ידוע כמחוז מין פוחז? ובכן הגיעו הזמן שתיישרו קו, פטאיה כבר אינו אותו יעד שפונה אך ורק לגברים שמחפשים לגוון, אלא כיום מדובר ביעד שבין היתר מוכוון לכל המשפחה, וכהוכחה לכך ניתן למצוא שהעיר עברה שינוי מהותי: התחלקה לשניים – כל חיי הלילה הסוערים רוכזו ברובע אחד, ואילו שאר האזורים מיועדים לכל המשפחה. מבקשים הוכחה? מומלץ להגיע וליהנות ממרכזי הקניות השווים, מפארקי המים המושקעים, ממגרשי הגולף, ממסלולי קרטינג, מספורט ימי מגוון, ממוזיאון מרתק לילדים ועוד.


מתי להגיע?

מתי מומלץ להגיע? מדצמבר ועד פברואר מזג האוויר אידאלי – חם ויבש, כך שניתן לארוז פחות בגדים ולחוות קיץ ללא הלחות המעיקה של הארץ. עם זאת, אם מרתק אתכם לחוות מזג אוויר טרופי ואם גשם אינו מרתיע, הגיעו בחודשים מאי- נובמבר. מדובר בחודשים חמים וגשומים.


תחבורה

איך מגיעים ליעד? הדרך הטובה ביותר תהיה לקחת מונית מבנגקוק (סביב ה1450 באט). מחפשים חלופות? קחו רכבת, אך כיוון שהיא יוצאת רק פעם ביום, תבררו היטב לגבי זמנים. מה עם טיסה? ובכן גם זו אופציה, אך משדה התעופה תאלצו לקחת מונית פנימית. מבחינת קווים פנימיים, התמקדו בשלושת הקווים הצבעוניים שמראש מיועדים לתיירים: הצהוב יביא אתכם לדרום ולמרכז העיר, האדום לחוף הצפוני והדרומי, והירוק למרכז העיר. חושבים להיות עצמאיים באמצעות השכרת רכבים או אופנועים? מומלץ לוותר – מרחב התחבורה צפוף ביותר, מי שאינו מורגל בכך עשוי להתקשות.

פטאיה


חופים

מחפשים חופים? ובכן אל תצפו שבכל נקודה בתאילנד יחכו לכם חופים לבנים, רכים ומזמינים, משמע כאשר מגיעים לפטאיה מוטב להתמקד באטרקציות אחרות. בכל זאת כמהים לקצת ים? העדיפו את אחד משני החופים הצפוניים (נאקלואה או ג'ומטיין). עוד ראוי לדעת שלצד החוף המרכזי שוכן מדרחוב צבעוני ושוקק חיים בשעות הערב, אך הוא פחות מותאם למשפחות, אלא יותר לתיירים – מהסוג שמחפש שירותי מין.


שופינג!

אין לדבר על מוקד בתאילנד מבלי לציין שופינג, כאשר כאן בפטאיה תמצאו מגוון איכותי של מרכזי קניות לצד שווקים צבעוניים ומרתקים. עם זאת, לא רק בשל המבחר הרב פטאיה ידועה לטובה, אלא גם בשל המחירים שנחשבים מאוד נמוכים. להלן שלושה מוקדי שופינג שמוטב לעצור בהם:

  1. רויאל גארדן פלאזה פאטייה – במקום היצע מפואר של מותגים ידועים, לצד מסעדות וחנויות תכשיטים, אך גולת הכותרת הנו המוזיאון ,Ripley's Believe It or Not שבין היתר מהווה יעד מרתק עבור הילדים שבחבורה.
  2. סטנרל פסטיבל פאטייה – גן העדן של חנויות ומחירים, המרכז של מעצבים ומותגים (מרקס & ספנסר, קלווין קליין, זארה ועוד). במתחם מאות חנויות עלית, לצד דוכני מזון ששואבים השראה מכל העולם. מה עוד? אטרקציות משפחתיות, כגון קולנוע ובאולינג.
  3. השוק הצף – מדובר בשחזור מלאכותי של שווקי בנגקוק. במקום שלל הופעות חיות, סחורות מעולות, מחירים נמוכים, עבודת יד ומסעדות קטנת וציוריות. מבקשים למצות את החוויה? צאו לשייט בכפר ותעצרו באחת המסעדות.


היעד של כולם!

השתכנעתם שפטאיה של היום מציעה חוויה לכל המשפחה? המציאות טובה מכל תיאור! עם זאת, לרגע אין לזנוח את האטרקציות שתמיד אפיינו את העיר, כי אם מחפשים חיי לילה שווים, רחובות העיר השקטים יציעו לכם שפע של אטרקציות מושכות עם רדת החשיכה. מכאן שאם להגיע עם הילדים זו כבר בחירה שלכם, אך האם להגיע ליעד כבר אינה מהווה שאלה.