האם שווה להשקיע באפל או שמא שיאומי נותנת מענה איכותי

אם תשאלו אנשים בוגרים או בני נוער, מה הטלפון החכם הכי טוב שיש, הכי מוכר, הכי פופולארי, סביר להניח שמרביתם יציינו מוצר כזה או אחר של אפל, אייפון מדגם כזה או אחר. זו שכרה של חברה ששינתה את פני הסלולר והעולם כולו, בהצלחה רבה, זו שכרה של חברה שהצליחה לייצר סדרות של מכשירי סלולר ברמה גבוהה והם נמכרים בכלרחבי העולם בהצלחה גדולה.

השאלה היא, האם שווה להשקיע במוצר של אפל, שעולה אלפי שקלים, או שמא אפשר למצוא חברות שמספקות מכשירים במחירים יותר נמוכים, בתנאים לא פחות טובים, ובאיכות לא פחות גבוהה? למשל, חברת שיאומי הסינית שמציעה סדרות של מכשירי סלולר חכמים ברמה מאוד גבוהה, אומנם במחירים זולים יותר, אך משתלמים לא פחות, תשובה מקצועית תמצאו במגזין הטכנולוגי ג'ירפה.

אין ספק שאפל נהנית מכמה יתרונות על פני חברת שיאומי, אך לא בהכרח מדובר על יתרונות שנובעים מכך שמדובר במוצרים איכותיים יותר בהרבה. כלומר, לא מדובר באיכות המוצר אותו קונה הצרכן שעושה את ההבדל, ההבדל הוא בהיבטים אחרים בין אם זה השם של החברה, התדמית שלה, העובדה שמדובר בחברה ששינתה את פני הסלולר, וסביר להניח שזה גם נובע מהעובדה שאפל זו חברה אמריקאית, חברה מוכרת שאחראית על כמה מהמפיכות הגדולות עולם המחשוב והסלולר לאורך שנים, בעוד שיאומי זו חברה סינית, גדולה אומנם, אך עדיין מדובר בחברה שצריכה להתמודד עם דעה קדומה לגבי חברות אלקטרוניקה סיניות.

מי שהולך היום לחנות סלולר לקנות מכשיר סמארטפון, יוכל למצוא שם מגוון מכשירי אייפון חברת אפל, ומצד שני, הוא יוכל למצוא מגוון מכשירים של חברות אחרותעם מערכות הפעלה של אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל אשר מותקנת בלא מעט מכשירי סלולר של חברות שונות, ביניהן גם שיאומי.

מכשירים של שיאומי מכילים, בין היתר, מצלמות ברמה גבוהה, רמקולים איכותיים, פונקציות שונות שמאפשרות לבצע פעולות מגוונות עם המכשיר וכן פונקציות איכותיות לצורך אבטחה ושמירה על המכשיר והתכנים אשר נכללים בו. לכן, מי שרוכש את מכשירי שיאומי, נהנה ללא ספק ממכשיר איכותי, ברמה גבוהה.