מיחזור נחושת

תחום מיחזור המתכות בארץ הוא תחום שבעבר התפתחות משמעותית בשנים האחרונות והוא עדיין מתפתח. התחום של המיחזור מתייעל כל הזמן ואחד מהם מתייחס למיחזור הנחושת. הנחושת היא מתכת מבריקה אשר צבעה חום- אדמדם והיא מתאפיינת ביכולת הולכת חשמלית גבוהה. רוב שימושי הנחושת הם בתחום תעשיית החשמל, הביתית והתעשייתית. המיחזור של הנחושת תורם לנו במספר מישורים:

  • שמירה על איכות הסביבה – הליך המיחזור הוא הליך אשר שומר על איכות הסביבה מהיבטים רבים; חיסכון בהליך הוצאת נחושת, חיסכון בהליך העיבוד ועוד.
  • שמירה על משאב טבע – הנחושת נמצאת בטבע בכמות מוגבלת ובאחריותנו לשמור על הכמות שלה לפני שלא תהיה לנו עוד נחושת להשתמש בה. דרך מיחזור נחושת אנו יכולים ליהנות גם מנחושת וגם משמירה על משאב הטבע.
  • הפחתת הפסולת – מדי יום נאספות ערמות עצומות של פסולת ברחבי הארץ ובעולם כולו. דרך מיחזור ניתן להפחית את כמות הפסולת המושלכת ולחסוך זיהום לטבע אשר אוסף לתוכו את כל אותה הפסולת (שלא לדבר על כך שחלק מהפסולת לא מצליחה לעבור הליך מיחזור טבעי גם לאחר עשרות אלפי שנים).

מיחזור נחושת צריך לעניין את כולנו

מיחזור נחושת הוא לא רק עניין של חברות המיחזור, הוא צריך לעניין כל אחד וכל אחת מאיתנו. כולנו צריכים לחשוב כיצד אנו לוקחים אחריות לכדור הארץ ואיזה עולם אנו יוצרים עבורנו ואיזה אנחנו משאירים לדור הבא. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להתאמץ יותר, להשתדל ולהתחיל להפריד פסולת. על מנת לקבל מידע כיצד תוכלו באזור שלכם לבצע הפרדת ומיחזור ניתן לברר אלו פחים נמצאים בסביבתכם באמצעות הרשות במקום.

רכישת חומר ממוחזר

אחד היתרונות הגדולים של מיחזור נחושת הוא שקל להשתמש בחומר הממוחזר. התוצאה המתקבלת בסוף הליך המיחזור מתאימה לשימוש בכל תחום כמו למשל לצורך ייצור מוצרי חשמל, יצירת מעגלי הולכה, לצורך פתרונות קירור וגם לצרכים אישיים כמו למשל תכשיטים ופסלים. המיחזור של הנחושת מאפשר לכולנו ליהנות ממוצרים איכותיים תוך תחושה טובה שלא פגענו בסביבה ולא ביצענו נזק למה שעתיד להיות סביבנו.