דלתות נגד ירי

בישראל לא חסרות סיבות להתקין דלתות נגד ירי. מצד אחד, התחום הביטחוני והפלילי בארץ דורשים מתושבים רבים להתקין דלתות נגד ירי בנכסים שלהם. בדירות / בתים הממוקמים בעוטף עזה ביהודה ושומרון ובגבול הצפוני של המדינה, בהם מתקיים ירי כמעט כל יום לאורך שנים רבות וקליעים פוגעים במבנים של היישובים השונים. מצד שני, באזורים מסוכנים פלילית, יש גם ירי על רקע עברייני.

דלתות נגד ירי בישובים מוכי טרור

באזורי הלחימה הוחלפו לאורך השנים כמעט כל הדלתות בדלתות נגד ירי. גם חלונות הוחלפו בחלונות ממוגנות כדי למנוע את חדירת קליעי הירי אל תוך המבנה. מרבית תושבי האזור אינם מדברים על עזיבת ביתם ומעבר לאזורים שקטים בארץ. כדי להבטיח את שלומם והאפשרות לקיים חיי קהילה פחות או יותר רגילים דנו כוחות הביטחון איך אפשר למנוע פגיעות בתושבים ואחת הדרכים שעלתה על הפרק הייתה החלפת הדלתות הישנות בדלתות נגד ירי. החלטה זו הוכחה כיעילה. כוחות הביטחון הוציאו תקנות לתושבי היישובים שנמצאים באזורים בהם מתקיימות יריות על מכוניות הנוסעות בכבישי מסוכנים לדאוג שדלתות המכוניות יהיו מוגנות לירי. אלו דלתות מצילות אדם כל אימת שהירי יעשה לעבר דלתות המכונית לא יאונה רע ליושבים בה.

דלתות נגד ירי מסיבות פליליות

דלתות נגד ירי מותקנות גם בדירותיהם של שאנשי העולם התחתון. ידוע שכנופיות הפשע נוהגות להרוג האחת את השנייה והדרך המקובלת עליהם היא ירי לעבר בתי הפושעים. כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע מותקנות בדירות אלו דלתות נגד ירי. לצערנו, בישובים מסוימים, יש בעלי עסקים שמתקינים בבית העסק/החנות דלתות נגד ירי וזאת כדי למנוע חדירה של קליעים שנורו בעת קרבות אנשי העולם התחתון לבין עצמם.

דלתות נגד ירי

פיתוחים ישראליים בתחום דלתות נגד ירי

חברות ישראליות רבות בתעשייה הביטחונית הישראלית, הביאו לפיתוחים משמעותיים שעושים שם בעולם. בישראל יש טכנולוגיה שמאפשרת למנוע אסונות בעת ירי שמגיע מעבר לגבול. דלתות נגד ירי הן אחת הדרכים לתת לתושבים המגוררים באזורי ירי שקט נפשי, אל תתפשרו על הטוב ביותר, בוודאי בסמוך למוסדות חינוך, גני משחקים או בעצם כל מקום שיש בו ילדים.