תנצרו את הלשון שלכם

עם התקדמות הטכנולוגיה והאפשרות של כל אדם מהכיסא להקליד את כל שעולה על דעתו בקלות ובמהירות, עולה מספר המקרים בהם נפגעים אנשים מלשון הרע ומהוצאות דיבה, והנזק יכול להיות כבד.

 

אז רגע לפני שאתם מצחצחים חרבות, משחיזים את הלשון ומוציאים לעולם את מה שיש לכם לומר, עצרו, חשבו על הדברים ותבדקו אם יש בהם משום פגיעה באחר ועבירה על החוק.

 

 

חוק איסור לשון הרע

החוק בישראל קובע כי פרסום ביטויים או אמירות העלולות להשפיל אדם או לבזותו יכול במקרים מסוימים להוות עוולה אזרחית העשויים לזכות את התובע בפיצוי כספי ובמקרים חמורים יותר אף עבירה פלילית, בגינה יוכל להיגזר עונש מאסר של עד שנה אחת.

 

כמובן שחוק זה עולה בקנה אחד עם הרצון לשמור על איזון בין כבוד האדם מחד ומבין חופש הביטוי מאידך, אך ישנן דקויות שכדאי וצריך להכיר על מנת להישאר בצדו הלבן של החוק ולא להזדקק להתגונן מפניו של עורך דין לשון הרע ולהסתכן בצעדים אותם מאפשר החוק.

 

לשון הרע היא אמירת דברים העלולים להשפיל אדם בעיני רבים, בין אם מדובר על אדם פרטי או תאגיד, להפוך אותו למטרה לשנאה, לבוז לו או ללעוג לו. החוק מרחיב ואומר כי אין לפרסם דברים אשר מבזים את האדם בשל התנהגותו, העדפותיו המיניות, דתו, מקום המגורים שלו, גזעו, מוצאו, משלח ידו ועוד. בנוסף, קובע החוק כי אין לפגוע לאדם במשרתו באמצעות לשון הרע.

עורך דין לשון הרע

מתי מותר לשון הרע?

 

ישנן הגנות בחוק הישראלי שקובעות כי למרות שהדבר נכלל תחת לשון הרע הפרסום שלו מותר בשל הגנת אמת בפרסום והגנה נוספת משום שהדבר נעשה בתום לב. כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו ואם יש לכם ספק בדבריכם אז יכול מאוד שכדאי לכם לבדוק אותם לעומק עם עורך דין לשון הרע בטרם תפרסמו את הדברים ברבים.

 

 

עורך דין ללשון הרע

 

ישנם מספר רב של עורכי דין המתמחים בלשון הרע והוצאות דיבה בשל התרחבותה של התופעה. אלה מתמחים בייצוג תובעים ונתבעים בסוגיות משפטיות של פגיעה בפרטיות ולשון הרע.

 

"טוב שם משמן טוב" וכי המוניטין של אדם הוא אחד מנכסיו היקרים ביותר ועל כך הוא ירצה להגן בחירוף נפש. לפיכך, אם אתם קורבן לפגיעה בשמכם הטוב, שלא אמת לצדה, וכי אתם סבורים כי החוק לצדכם אז כדאי לפנות לעורך דין ללשון הרע ולהגיש תביעת נזיקין.