לראות את המציאות דרך הדמיות אדריכליות

עולם הטכנולוגיה מתפתח בצעדי ענק ולוקח איתו יד ביד גם את עולמות העיצוב והבניה. כיום, ניתן במהירות לבנות גרפיקות תלת מימדיות, אנימציות ממוחשבות ולראות כיצד רעיון או תכנונים ראשוניים קורמים עור וגידים ומתפתחים לכדי הדמיה שלמה.

 

מי זקוק להדמיות אדריכליות?

 

אדריכלים, מעצבי פנים, מעצבי מוצר יזמים ופונקציות שונות בענף הבנייה נדרשים להציג על בסיס יומי את הרעיונות שלהם ולעטוף אותם בסביבה ריאליסטית ככל הניתן.

 

אותם אנשי מקצוע זקוקים למודל המציג חיקוי מורכב ומדויק של המציאות, ולשם כך בדיוק נועדו ההדמיות.

 

הדמיות אדריכליות הן כלי יעיל לביצוע תהליכי תכנון מתקדמים ומאפשרות המחשה ריאליסטית של הפרויקטים, הן לצרכי קבלת אישורים והן לצורכי שיווק ומכירה.

הדמיות אדריכליות

בין ההדמיות המבוקשות ביותר ניתן למצוא הדמיות חוץ והדמיות פנים והן נדרשות בתחומים רבים:

 

  • הדמיות לאדריכלות נוף
  • הדמיות לפרויקטים של תמ"א 38

 

  • הדמיות לבנייני מגורים

 

  • הדמיות לדירות ובתים

 

  • הדמיות למבני תעשיה ומסחר

 

  • הדמיות לאדריכלות נוף

 

הדמיות אדריכליות הן כלי מכירה יעיל במיוחד

 

אנשים רוכשים באמצעות החושים שלהם, כאשר חוש הראייה הוא הבולט מביניהם. כאשר אתם עתידים למכור פרויקט טרם בנייתו אז יש צורך ניכר בויזואליזציה מתקדמת על מנת לאפשר לרוכשים פוטנציאלים

לתהות על יופיו וטיבו של המקום.

 

התמונה אותה מדמיין הלקוח בראשו היא כלי המכירה היעיל ביותר. לצערנו, גם מוחנו המפותח מתקשה לדמיין וזקוק לתוצר יותר מוגמר על מנת להבין במה מדובר.

 

טוב ככל שיהיה איש המכירות הוא לא יוכל להעביר את המסרים באמצעות מלל בלבד ויש צורך בתמונה מלאה יותר של הנכס.

כמובן שזוהי רק דוגמה אחת ואותו המסר נכון גם לאדריכלית הפנים שמתכננת את חדרי הבית בקפידה וצריכה לקבל את אישור הבעלים. שרטוט בלבד או הסבר מילולי לא יכולים לתת הצצה מלאה לעומד לקום ולכן הדמיות אדריכליות הן האפשרות הטובה ביותר לכך.

 

הדמיות אדריכליות חוסכות זמן וכסף

 

מי שעדיין לא השכיל לעבור להדמיות נתקל לא אחת בדיסוננס של לקוחות. הלקוח טוען כי לא הבין את המעצב, כי לא דמיין את פני הדברים ובסופו מחליט כי לא מוכן לקבל את התוצר כפי שהוא. אם נתעלם לרגע מעוגמת הנפש ונתמקד אך ורק בהיבט הכלכלי אז נבין כי זמן שווה כסף, הן ללקוח והן למעצב וכל עיכוב שכזה במסירת פרויקט יכול לפגוע משמעותית בעסקים.