שיווק שותפים – מדריך למתחילים

מה זה שיווק שותפים? איך זה עובד ומי מבצע את הפעולה? אם אתם רוצים להרוויח כסף מבלי לצאת מהבית או מכל מקום בעולם – חשוב תדעו יותר על המושג ועל הדרך לשיווק נכון יותר.

כיום ישנם מגוון בעלי עסקים, בעלי מוצרים ונותני שירות מסוגים שונים שמשווקים שלל שירותים, מוצרים ואלמנטים ללקוחות, בזמן שהמצב התחרותי של השוק הוא כזה שמייצר סיטואציה שבה כל לקוח חשוב ולכאן נכנסת לתמונה תכנית שיווק השותפים שבאמצעותה אנשים פרטיים משווקים עסקים, מוצרים ושירותים, על מנת להרוויח.

היכן יכולה להתקיים תכנית שיווק שותפים?

שיווק שותפים היא בעצם שיטה לפרסום עסקים, חברות וארגונים על ידי אנשים פרטיים אשר יכולה להתבצע בשלל דרכים, החל מפרסום מפה לאוזן עד לפרסום מוצר ושירות ברשתות החברתיות, באתרים בפורומים או בכל מקום שבו אפשר לפרסם עסקים מול הקהל הרחב.

לדוגמא: אם אדם שאתם מכירים מחפש חופשה בחו"ל, ניתן להפנות אותו לחברת נסיעות שהיא חלק מתכנית שיווק השותפים, תוך שהיא מקנה עמלות על המלצות ועל השיתוף, לכן רצוי להמליץ לאדם שמחפש את החופשה על סוכנות הנסיעות.

Affiliate Marketing ושיווק שותפים, האם זה אותו הדבר?

כן. שיווק שותפים ידוע בשמו גם כ- Affiliate Marketing כאשר שני המושגים נוגעים לדרך לייצור רווחים על ידי שיתוף פעולה עם עסקים, רשתות ושלל אנשי מקצוע שמעוניינים כי אנשים רגילים מן השורה ימליצו עליהם ללקוחות פוטנציאליים ולאחר סגירת עסקה או מכירה, יוכלו אותם ארגונים וחברות להעניק רווחים או עמלות לממליץ שנמצא גם הוא בתכנית שיווק שותפים.

אז כיצד זה עובד?

כאשר רוצים להיות חלק מתכנית שיווק שותפים, יש לבצע כמה וכמה שלבים ביניהם:

בתחילה יש להצטרף לתכנית על ידי פנייה אל חברות המתמחות בתחום או על ידי מקדמי אתרים שעוסקים בתכנית שיווק שותפים ובכך מקשרות בין המשווק בין העסק החברה או הארגון לבין האדם שישתתף בתכנית ויקבל מהחברה אחוזים, עמלות או שירותים ולכן השיווק כה משתלם.

הצטרפות לתכנית מסוג זה מבחינה טכנית הינה קלה, תוך שכל מה שיש לעשות זה לקשר אל האתר של תכנית שיווק שותפים, תוך פרסום בפלטפורמות שונות: קישור פשוט אל העסק כמו תמונה, סרטון כמו גם מוצר. הקישור שתפרסמו מכיל קוד מזהה שינחה אתכם להצטרפות לתכנית זאת.

מיתוג, מינוף ובניית מוניטין

חשוב לדעת כי באמצעות שיווק שותפים ניתן למתג עסקים ולחשוף עסקים לקהל צרכנים, תוך בניית מוניטין. אדם שעוסק בשיווק מסוג זה, בין אם מול עסקים מתחילים לבין אם בתוך אתרי ענק כמו איביי או אמאזון, יכול לקדם כל מוצר עבור כסף ועמלות, תוך בחירה חופשית בין העסקים שהוא רוצה לקדם והכל ללא התחייבות.

אם אתם רוצים לבצע פעולות שיווק ולהרוויח לא מעט כסף, פנו לחברות העוסקות בתחום כמו חברות לקידום אתרים וחברות שעוסקות בניהול מוניטין.