אפוד מגן

עולם האבטחה הנו עולם חשוב, משוכלל ושאינו מפסיק להתפתח, אך לצד מגוון מוצרי טכנולוגיה חדשניים, תמיד יישאר מקום של כבוד לאפוד המגן, למעין שריון  אנושי אשר עוטים על הגוף (אם מעל או מתחת לבגדים), ולו כי הוא מהווה הגנה מרבית מפני ירי מכוון כלפי פלג הגוף העליון. אפוד זה בעיקר שכיח אצל אנשי אבטחה, חיילים, ראשי ממשלה ושוטרים, אך גם ניתן למצוא אנשים פרטיים שנעזרים בו, אך בעיקר מדובר באנשי העולם התחתון.

חומריות לצד ארגונומיה

אפודי המגן של היום מאוד מורכבים ומשוכללים, וזאת למרות שחלקם מאוד דקים. האפודים מאוד אפקטיביים, בין היתר כיוון שהם מכילים לוחות פלדה אשר חסינים בפני כדורים, כאשר יש אפודי מגן שבין היתר גם כוללים שכבות טיטניום ומגוון חומרים מלאכותיים כגון פוליאתילן. את החומר המגן מכסה שכבה רכה ונעימה למגע ישיר עם הגוף, כך שסה"כ האפוד מרגיש כמה שיותר טבעי ומאפשר כל סוג של פעילות גופנית.

אפוד מגן

פיזור כוח המכה

באופן כללי יש שש סוגי אפודים. כאשר ככל שהרמה יותר גבוהה, כך האפוד נחשב יותר יעיל ועמיד בפני אתגרים יותר מאיימים, כגון כדורים חודרי שריון. עם זאת, לצד העובדה שאפוד מגן מונע חדירה של כדור לגוף, הוא גם יעיל בפיזור הלם הפגיעה, ואכן יש לקטלג איכות של אפוד מגן בין היתר בהתאם לאיכות פיזור כוח המכה, וזאת על מנת שהנזק יהיה כמה שיותר מזערי.

בחינה לקראת רכישה

לאור הדברים יש לבחון כיאות איזה אפוד מעדיפים, וזאת בהתאם לצרכים, הסביבה המידית עבורה הוא מיועד, אופי ההתנהלות, תדירות השימוש וכדומה, כאשר בסוף היום יש לזכור שגם אם מדובר בפתרון יחסית יקר, הרי שלחיי אדם אין מחיר שהוא יותר מדי יקר. בנוסף יש לבחון איכות, עמידה בתקנים, רזומה, אחריות וכמובן שגם מחיר. מה עוד יש לבחון? עמידות בפני מוצרים חדים כגון סכינים, יש לבחון האם לאפוד יש כיס, האם ניתן לקבל עיצוב מותאם אישית, באלו מידות האפוד מגיע וכדומה, כאשר תמיד טוב לבחון מוצרים משלימים, כגון קסדה, זכוכית מגן ועוד.