ביקורת מערכות מידע

אחת המערכות החשובות ביותר בה כמעט כל משרד משתמש, בוודאי משרדים גדולים, היא מערכת מידע. זו מערכת שמכילה את כל הנתונים של העסק, זו המערכת אליה מכניסים כל פרט ופרט שקשור לעבודה של המשרד, בעזרתה אפשר לקבל החלטות בצורה מושכלת, לייצר דוחות, לבדוק נתונים ועוד.

על מנת שיהיה ניתן לעשות שימוש אפקטיבי עם המערכת, שימוש נכון ומושכל, חשוב לא רק למצוא מערכת מידע שיכולה לשרת את העסק, אלא חשוב גם לבצע ביקורת של מערכת מידע בצורה נכונה. ביקורת זו מטרתה לוודא שהמערכת היא אמינה, איכותית ומספקת את כל המידע הנדרש, וכן שהיא זמינה לכל מצב ולכל עניין שקשור לעסק, בצורה נכונה.

ביקורת מערכות מידע הוא נושא מאוד משמעותי היום, מי שאחראי על כך הם בדרך כלל משרדי רואי חשבון והסיבה היא, שהמידע אשר נמצא במערכת קשור לכל הנושא הכספי, דוחות של הכנסות והוצאות. אם המידע איננו אמין, איננו זמין, מוטה בצורה כזו או אחרת, חסר או כל דבר אחר, אזי שזה יכול לגרום נזק משמעותי לעסק. לא רק מבחינת תהליך קבלת החלטות אלא גם מבחינות אחרות, כולל במובנים של עמידה בחוק ובתנאים הנדרשים לביצועו כלשונו.

ביקורת מערכות מידע מתבצע מעת לעת, יש מקרים בהם זה מתבצע פעם בשנה, למרות שעל פי רוב מוטב לבצע את הבדיקה יותר מפעם בשנה על מנת שלא ייווצר מצב שאם חסר מידע או כל דבר אחר, אז תידרש עבודת השלמה ארוכה ומסורבלת.

ביקורת מערכות מידע

הביקורת עצמה היא לא קשה מדי, עוברים על כל הפרמטרים, בוחנים את המידע שנמצא בתוך המערכת, בוחנים כיצד המערכת עובדת וכיצד היא מפיקה נתונים בצורה אפקטיבית ועד כמה היא משרתת בצורה נכונה את המשרד.

במידה והמערכת איננה מייצרת תועלת עבור המשרד ואיננה מספקת לו את הנתונים הנדרשים בצורה אמינה, אזי שיש צורך לבחון את התקלות או שמא, יש צורך לבדוק את החלפת המערכת בחדשה. כמובן שהכל מתבצע בתיאום עם משרד רואי חשבון ובצורה שמטיבה עם העסק ועם הצרכים שלו בפרמטרים שונים.