תחומי פעילות עמותות לשנת 2018

עמותה היא מושג שאנו שומעים לרוב על ידי שיחות שנעשות אלינו לשם קבלת תרומות עבורה או בשל גיוס כספים שנעשה לעיתים דרך אמצעי התקשורת. נוסף לכך, עמותות הן חלק בלתי נפרד מהתנהלות טובה יותר של קהילה והן מסייעות במגוון רחב של רבדים.

בשנת 2018 נרשמו 47,000  ארגונים, עמותות וחברות הפועלות למען תועלת הציבור בישראל בתחומים שונים אשר מסייעים לקהילה.

אבל אילו תחומי פעילות עמותות ישנן בשנה זאת? הנה הפעילויות המרכזיות:

שירות לקהילה

בכל הנוגע לקהילה ישנן כיום שלל עמותות שכל פעילותן מוקדשת לאנשים בעלי מוגבלויות וקשיים כלכליים כמו עמותת 'יד שרה' המספקת ציוד רפואי לנזקקים וחנויות ביגוד במחירים שווים לכל נפש, עמותות כמו 'בצוותא' שהיא ארגון חסד שמסייע לאלמנות ויתומים כמו גם מיעוטי יכול על ידי חונכות אישית. ישנה עמותה בשם' א- קפלה' שמסייעת לקדם את המוזיקה הישראלית, ושלל עמותות שפועלות בשנת 2018 למען ילדים, נפגעי תקיפה מינית (כמו למשל פעילות של עמותות לנפגעות הטרדות מיניות נושא שעלה מאד על הפרק בשנת 2018) ועוד.

תחומי פעילות עמותות

חינוך והשכלה

בתחום החינוך וההשכלה ישנן עמותות שפועלות בתחום הספורט על מנת לקדם ספורטאים ברחבי העולם כמו גם בארץ, תוך שהעמותות מאפשרות מלגות לספורטאים, ישנן עמותות כמו 'א. גרין' שפועלות על מנת לחנך למודעות סביבתית בקרב חקלאות, וישנם שלל ארגונים הפועלים למען חינוך והשכלה על ידי הענקת מלגות לסטודנטים בעלי יכולות כלכליות מוגבלות.

ארגון בצוותא למשל, הינו ארגון גמילות חסדים שמסייע למעוטי יכולת ומשקם משפחות במצוקה על ידי חונכות אישית, מתן סיוע כלכלי, הקניית חינוך לנוער כושל ובסיכון כמו גם הקניית חיי רווחה לאנשים עם בעיות כלכליות.

דת

בכל הנוגע לדת בישראל כיום ישנן אינספור עמותות שבפועלות על מנת להפיץ את הדת היהודית והמסורת היהודית בכל רחבי העולם! ישנן כאלה שמממנות מערכות הסברה בארץ ובחו"ל, וכאלה שמסייעות להקים בתי כנסת ומספקות ציוד תפילה ולימוד לאוכלוסיות דתיות מוחלשות, תוך שעמותות העוסקות בדת ובשאר תחומים עושות הכל על מנת לבצע גיוס כספים יעיל למען הקהילה.

שירותי רווחה

בכל הנוגע לרווחה, אחת העמותות שמקנות רווחה גם לבני אדם וגם לבעלי החיים הן עמותות כמו 'צער בעלי חיים', 'ירושלים אוהבת חיות', 'אנונימוס' ועוד.

עמותות מסוג זה מתמקדות בהצלה של בעלי חיים במצוקה, קבלת בעלי חיים שננטשו אל העמותה, הן עוסקות באימוץ בעלי חיים, מתן תרופות וטיפולים לבעלי חיים נטושים וכדומה. בארץ, לצערנו אין מספיק מודעות לסבלם של בעלי חיים מהתעללות, תנאי מחיה גרועים ונטישה של בעלי חיים ולכן הפעילות של העמותות השונות הינה חיונית למצב המדינה.

לסיכום, בארץ לא חסרות עמותות שניתן לפנות אליהן כדי להתנדב, לסייע בתהליכי גיוס הכספים, לתרום ולהפוך לאנשים מסופקים יותר על ידי תרומה לקהילה.