מה חשוב לדעת על הוצאה לאור

כתבתם ספר וכעת אתם רוצים להוציא אותו לאור? חשוב שתדעו כי חברות המספקות הוצאה לאור יכולות לסייע לכם בכל השלבים של הוצאת כתב היד שלכם והפיכתו לספר מצליח.

אבל מה צריך לדעת על הוצאות לאור? ומהם השלבים בהפיכת כתב יד לספר אמתי? הכל בהמשך!

בישראל ישנם שלל כותבים שכותבים תכנים שונים כמו גם כתבי יד בנושאים של בישול, אימון אישי, חברה, נושאי של לימודים או הדרכה, כמו גם סיפורת, רומנים, פרוזה ושירה.

ואכן ישנם כאלה שבוחרים להוציא את הספר שלהם על ידי פניה אל שלל ההוצאות לאור שמסננות את כתבי היד ולאחר בדיקה ותהליך עריכה קפדני מוציאות את כתבי היד הנבחרים לאור על חשבונן, בעוד שישנם הוצאות פרטיות שמספקות את התהליך עבור כל מי שרוצה לבצע הוצאה עצמית של ספר לאור.

מה חשוב לדעת על הוצאה לאור?

הנה כמה עובדות חשובות:

הוצאות לאור הסוגים השונים – כפי שהזכרנו, כיום ישנן הוצאות לאור שמוציאות את הספר על חשבונן במידה והן מוצאות בו פוטנציאל שיווקי רווחי וישנן הוצאות לאור אשר מספקות שירות לכותבים שרוצים להוציא את הספר לאור על חשבונם.הוצאות ספרים

התהליך – כאשר מוצאים ספר לאור בכל הוצאה בין אם פרטית או ציבורית/ מסחרית, חשוב לדעת כי כתב היד הלוא הוא הספר העתידי עובר תהליך דומה בו הוא מוקלד מחדש על ידי מקלידים מקצועיים, הוא עובר עריכה לשונית, התאמה של סגנון הכתיבה לקהל היעד כמו גם בחירת סגנון הכתבה הרצוי.

בנוסף כתב היד עובר לאחר הגהה לשונית כדי לבדוק שאין בו שגיאות כתיב או שגיאות בניסוח, ולאחר מכן נעשה בכתב היד עימוד נכון ומסודר לקריאה רצופה טובה יותר, עיצוב שעוסק בעיצוב הכריכה של הספר,  תוך שלבסוף הספר מודפס תוך בחירה של הסופר בכריכה קשה או רכה.

האם צריך לשלם על ההוצאה לאור מהכיס הפרטי?

חשוב לדעת שבמידה ואתם בוחרים בהוצאה עצמית לאור שעוסקת בהדפסת כל ספר ללא בחינה שלו וסינון מקצועי של לקטורים – תצטרכו לשלם על הוצאת הספר מכיסכם.

עם זאת במידה ותשלחו את כתב היד להוצאות ספרים מסחריות שעוסקות בעבודה על כתבי יד לפי סינון לקטורים ומימון של ההוצאה –  תוכלו ליהנות ממימון ההוצאה, אך בעתיד לאחר שיצא הספר לאור: תאלצו לחלוק עם ההוצאה לאור את הרווחים על הספר. לכן חשוב לבצע את הבחירה הנכונה.