טיפול בנמלת האש

לא פעם, אנחנו נתקלים בבית, בעסק, ובמקומות אחרים, במזיקים וטפילים מסוגים שונים, אשר יכולים לפגוע באיכות חיינו, וכן לפגוע בנו מבחינה פיזית. לא פעם אנחנו בוחרים לטפל בבעיה בצורה מסוימת, גם אם אנחנו לא תמיד מודעים להשפעות הטיפול שלנו באופן נרחב ולאורך זמן, ולא תמיד הטיפול הוא גם נכון, לעיתים הוא נובע מפאניקה מסוימת שנוצרת אצלנו, בצדק או לא בצדק.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות, כשאנחנו נתקלים בנמלת האש. מדובר על נמלה קטנה, בצבע אדום-כתום – אשר נחשבת למין פולש ומזיק. העקיצה שלה מאוד כואבת ועלולה ליצור כוויה בעור. ניתן לטפל בכך באמצעות משחות שונות, קרח ואמצעים אחרים, הכל כמובן אחרי שפונים לרופא מומחה שידע כיצד לגשת ולטפל בבעיה בצורה נכונה.

השאלה היא כיצד מטפלים בבעיה עצמה, לא רק במה שהיא יוצרת, כלומר איך יוצרים מצב שהבעיה לא תחזור על עצמה. מאחר ונמלת האש היא מין פולש, אנחנו יכולים למצוא אותה במקומות שונים. בדרך כלל נמצא אותה במקומות פתוחים, גינות, חצרות, בריכות וכדומה. אך בדומה למינים פולשים אחרים, הן גם נכנסות אל תוך מבנים ונשארות בפנים. כאשר הן פוגשות בגוף האדם, הן בדרך כלל נלכדות בין העור לבגדים, עוקצות ויוצרות תחושה לא נעימה, כולל תחושה אלרגית. מלבד בני אדם, גם חיות בית, חיות משק ובר יכולות להיפגע מהן.

טיפול בנמלת האש

על מנת לטפל בבעיה, יש לנקוט במספר צעדים. ברגע שמתגלה קן של נמלות אש, יש להדביר אותו מיד. כמו כן, רצוי מאוד שלא להשאיר פסולת בתוך הבית או מחוצה לו. כך לא יהיה להן מקום לחפש מזון, לא בתוך הבית ולא באזורים חיצוניים.

צריך לומר, משנת 2005, מדובר במין פולש שמוכר גם בישראל. נמלת אש יכולה להופיע באזורים שונים, כאשר לא פעם, כשהיא מתגלה במקום אחד, זה סימן שהיא יכולה להתגלות גם במקומות אחרים. אם אתם רואים נמלת אש אצלכם בבית או בחצר, רצוי לבצע הדברה באופן מיידי וכן להודיע לרשויות, על מנת שהן יפעלו לחפש קנים נוספים באזור.