ביקורת על מערכות מידע

כל עובד בעסק, בין אם הוא עסק גדול או קטן, מקומי או בינלאומי, יודע שבסיס העבודה מתבצע על גבי מערכות מידע. מדובר במערכות אשר מכילות את כל הנתונים שנכנסים ויוצאים מהעסק, מדובר על נתונים שמתייחסים למחזורים שהעסק עושה, משכורות, מלאי, רכישות, הוצאות ועוד. כל דבר נמצא על גבי המערכת.

לא פחות חשוב מסוג ואיכות המערכת, ישנה חשיבות גדולה לסוג הביקורת שמופקדת עליה. אנחנו לא יכולים לעבוד על מערכת שאיננה מבוקרת ואנחנו לא יכולים להפקיד את הביקורת בידיי ידיים לא אמינות ולא מקצועיות. זו הסיבה שאת הביקורת יבצע משרד רואי חשבון שמתמחה בכך.

המשמעות של ביקורת על מערכות מידע היא, כך אנחנו יכולים להיות בטוחים שהמידע אשר נמצא בידינו, קרי במערכת עצמה, הוא מידע אמין ומקצועי, הוא מידע נכון שאנחנו יכולים גם לעשות בו שימוש וחשוב לא פחות, להעביר אותו הלאה לרשויות. בצורה כזו אנחנו יכולים להיות בטוחים, שאם נידרש נוכל להציג את כל הנתונים המדויקים מבלי שנצטרך למצוא תשובות לפעולות שעשינו מבלי שהן דווחו בצורה נכונה.

צריך לזכור, היום כל עסק עובד עם מערכות מידע, אי אפשר לעבוד אחרת. הימים בהם עבדנו עם מחברות וספרים, הלכו וחלפו מהעולם. לא רק בגלל שזה פחות יעיל אלא שגם בצורה כזו אנחנו פחות יכולים לספק כלים לביקורת בצורה אמינה ומדויקת. לכן יש חשיבות לכך שנעבוד עם מערכת מקצועית, שמתאימה לסוג וגודל העסק שאנחנו מפעילים, וכן יש משמעות שמשרד רואי חשבון ידע לעבוד עם המערכת ולבקר אותה בצורה נכונה.

ביקורת על מערכות מידע

לשם כך, רצוי שניעזר במשרד עצמו על מנת להתקין מערכת שתתאים לצרכים שלנו. הצוות של המשרד ידע לספק לנו המלצות על מערכות שמותאמות למה שאנחנו צריכים ויכולים להשתמש בו. ומן הסתם, צוות המשרד גם ידע לספק את הכלים הנדרשים על מנת שנוכל לבצע עבודה נכונה ומדויקת על בסיס המערכת איתה אנחנו עובדים.

לפני סיום חשוב לזכור, תהליך ביקורת על מערכות מידע הוא הכרחי גם בשביל שאנחנו נוכל לעבוד בצורה טובה ומדויקת, לא פחות מאשר בשביל שהרשויות ידעו מה מצבנו.