פינוי שוכרים – כך עושים זאת נכון

מערכת היחסים בין בעלי דירה (המשכירים) לשוכר היא עניין מורכב, כל שכן כאשר בישראל ישנו שוק דירות רחב היקף.  מדובר במערכת יחסים לא מאוזנת כלל כיוון שבעל הדירה מפקיד בידיו של השוכרים את הנכס שלו, שהנו לרוב בעל ערך כספי גבוה ולכן על מנת ליצור איזון ראוי, על המשכיר  לקבל תשלומים ובטחונות ראויים..

ישנם נכסים באיזורים בהם דורשים כביטחון ערבות בנקאית וחתימת ערבים אבל ברוב המקרים ניתן לקבל בטוחה ראויה ע"י הפקדת שטר בטחון בחתימת השוכרים והערבים שיעמוד לפרעון במקרה שהשוכרים לא משלמים דמי שכירות ו/או גורמים לנזקים כספיים למשכיר..

האיזון במערכת היחסים בין המשכיר לשוכר מופרת כאשר השוכר שבדירה,  לא משלם  את דמי השכירות כראוי או לא משלם את התשלומים השוטפים החלים עליו כדייר כמו מיסי הארנונה, המים, והחשמל וכד') או המצב הגרוע ביותר – לא מפנה את המוכשר כאשר נגמרת תקופת השכירות.

התיקון בתקנות סדר הדין האזרחי תשמ"ד 1984 משנת 2008 קיצר את תהליך פינוי שוכרים בבתי המשפט מהליך שנמשך בעבר מעל לשנה, להליך של כחודשיים.

לפי התקנות כיום תביעה לצורך פינוי שוכרים תוגש לבית המשפט כאשר היא מכילה סעד של פינוי הדייר מהנכס המושכר בלבד.

פינוי שוכרים

חשוב לזכור שבעל הנכס לא מוותר על דמי השכירות שהדייר חייב לו או חלילה, על , נזקים נוספים שנגרמו כתוצאה מפינוי השוכרים. לבעל הנכס היכולת והזכות להגשת תביעה שכוללת פיצויים כספיים נוספים באופן נפרד מתביעת פינוי המושכר כך שבעל הנכס רשאי להגיש תביעה של פינוי מושכרותביעה כספית על נזקים במקביל או בשלב מאוחר יותר.

ככל שבעל הנכס קיבל מהדיירים ערבות בנקאית או צ'ק בנקאי, או כל בטחונות אחרים מצבו המשפטי טוב יותר והוא יוכל לפרוע לפחות חלק מהחובות שהותיר הדייר או לטפל בנזקים שהשאיר הדייר. גם שטר בטחון חתום ע"י ערבים הנו פתרון ראוי ויש להפעילו בלשכת ההוצאה לפועל.

חשוב לזכור שלצורך נקיטת הליך פינוי מושכר מומלץ לפנות למשרד עו"ד המתמחה בנושא פינוי מושכר, ורצוי אף שיהיה בעל וותק וניסיון בתחום ובנוסף גם בתחום ההוצאה לפועל וזאת על מנת שתהליך פינוי המושכר יסתיים על הצד הטוב ביותר.