שילוח בינלאומי לעסקים עולמיים

בעלי עסקים וארגונים בינלאומיים נתקלים לא מעט פעמים בבעיות רבות כאשר עליהם לבצע משלוח של סחורה כלשהי, בין אם מדובר בייצוא, בייבוא או במשלוח חד פעמי. לעיתים הסחורה עשויה להינזק ובמקרים קיצוניים אף להיהרס כליל, במקרים אחרים הסחורה "רק" מתעכבת, ולפעמים אפילו הולכת לאיבוד מסיבות שונות.

שילוח בינלאומי הוא בהחלט משימה מורכבת למדי ולכן כדאי להשאיר אותו עבור מומחים בתחום אשר יודעים להתעסק בכל מה שכרוך בנושא בזה על מנת שאתם תוכלו להיות רגועים ושקטים בזמן שהמשלוח שלכם בדרכו אל היעד.

ישנם מספר דברים אשר מומלץ לוודא שהחברה שבחרתם לעבוד איתה מכירה אותם ומספקת את שירותיה בהם:

  1. שירות עמילות מכס – שירות זה ניתן היום ברוב חברות השילוח בינלאומי הגדולות אך עדיין מומלץ לוודא שהחברה עדיין מספקת שירות זה על מנת להסיר דאגה נוספת מכם. שירות זה כולל התעסקות עם כלל המיסים המעורבים במשלוח, בין אם זה ביציאה או בכניסה ליעד והכרחי ביותר שהחברה תספק אותה בעזרת עמיל מכס מקצועי.
  2. ניסיון קודם – כדאי לבדוק האם החברה ביצעה אי פעם משלוח מהסוג שאתם זקוקים לו, בין אם מדובר בהובלה אווירית, הובלה ימית, יבשתית או מעורבת במספר שיטות. מעבר לכך, האם מדובר בסחורה אשר זקוקה לתנאים מיוחדים או שבירה במיוחד, במידה וכן, האם החברה מסוגלת לספק את השירותים אותם אתם צריכים.
  3. מחיר – כאשר מדובר בשילוח בינלאומי כדאי להיות מוכנים למחירים לא זולים, אך לעיתים ישנן חברות אשר מציעות משלוחים זולים יותר. כאן הדגש הוא לאו דווקא למצוא את החברה הזולה ביותר אלא את החברה הבטוחה ביותר! כאשר מדובר במשלוחים בינלאומיים לעיתים עדיף לשלם עוד כמה מאות שקלים תמורת הביטחון והשקט הנפשי שלכם שהסחורה שלכם אכן תגיע ליעד שלמה ובזמן.

שילוח בינלאומי

מעבר לכל אלו, תשאלו את עצמכם האם מדובר במשלוח חד פעמי או ייצוא וייבוא על בסיס קבוע?

במידה ומדובר במשהו קבוע, או אפילו במשלוח חד פעמי אבל יש לכם עוד משלוחים כאלו, נסו להגיע להסכם כלשהו עם החברה שאתם עובדים איתה ולהשיג מחיר מוזל או יחס ותנאים מיוחדים עבור המשלוחים שלכם.

קודם לכן הזכרנו את סוגי ההובלות השונות: הובלה ימית, הובלה אווירית והובלה יבשתית.

הצורך בהובלה ספציפית נובע מתוך מספר צרכים: רגישות הסחורה (לעיתים הובלה אווירית פחות מומלצת עבור סחורות שבירות), מקום השליחה והיעד – ישנן מדינות מסוימות אשר עדיף לשלוח אליהן משלוחים אוויריים או ימיים משיקולים שונים, ושיקול כלכלי – לעיתים זוהי האפשרות הזולה ביותר ובמידה והיא אכן מתאפשרת (במקרים של יעדים אשר ניתן להגיע אליהם יבשתית ממקום המשלוח) לקוחות רבים ייבחרו באפשרות זו.

אין זה משנה באיזו צורת הובלה תבחרו, העיקר הוא שתבחרו חברה אשר תעמוד בקריטריונים שציינו לעיל ובמידה ויש לכם קריטריונים נוספים אז גם בהם על החברה לעמוד. אל תתפשרו בשום אופן על חברת שילוח בינלאומי משום שהשקט הנפשי והנזק הכלכלי במידה ונוצר כזה אינם שווים את החיסכון של כמה מאות שקלים.