מהו צו למניעת הטרדה מאיימת?

ישראל היא אחת מהמדינות שבה בית המשפט יכול להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד אדם שמטריד אחר בכל דרך שלא תהיה, אם מדובר על הטרדה פיזית או נפשית.

מקרים של גירושין

פעמים ניתן לראות כי נשים או גברים פונים אל עורכת הדין שלהם לענייני משפחה וזאת על מנת שהיא תעשה משהו על מנת להפסיק את ההטרדה של בן או בת הזוג שלהם. ישראל היא אחת המדינות שבה יש חוק שעיקרו מניעה של הטרדה מאיימת. יש מצבים עגומים הקשורים אל גירושין בה בן או בת הזוג אינם יכולים להרפות או מחליטים כי הם מעוניינים להתנקם ובמסגרת החלטות אלו הם מטרידים את בן או בת הזוג לשעבר, אם באיומים, מעקבים או שאר דרכים יצירתיות שמסתכמות כולן בהטרדה. במצבים אלו אין ברירה אלא לפנות אל בית המשפט על מנת להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת.

צו למניעת הטרדה מאיימת- נקודות חשובות

  • מקרים- בכל מקרה בו מרגישים שמישהו או מישהי מטריד אתכם, מאיים עליכם ופוגע בפרטיות שלכם בכל דרך שלא תהיה.
  • בקשה- אם אתם סבורים שמישהו מטריד או  מאיים עליכם חשוב שתמלאו טופס בקשה לצו זה  ותפנו את הטופס לבית משפט השלום. אם מדובר על בן משפחה, ניתן לפנות גם אל בית המשפט לענייני משפחה ואם מדובר על קטין, ניתן להגיש את הבקשה אל בית המשפט לנוער.
  • ערובות- בית המשפט בוחן את הבקשה ויכול להגיע להחלטה כי הוא לא רק מעוניין להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת לאותו אדם אלא גם לדרוש ממנו ערובה כלשהי שעיקרה להבטיח כי לא יאונה כל רע לנפגע.
  • תוקף- חשוב לדעת כי התוקף של צו זה הוא לתקופה של שישה חודשים. בית המשפט יכול להאריך אותו לשנה ובמקרים חריגים גם לשנתיים.
  • עורך דין- חשוב לפנות אל עורך דין שמומחה בתחום על מנת שהוא יבדוק את המצב, ימלא את הבקשה ויסייע לכם לכל אורך הדרך בכל הקשור אל הבירוקרטיה המשפטית והבטחה כי לא תפגעו וזאת על ידי פעולות חוקיות משפטיות שונות.

צריכים סיוע משפטי? היכנסו לאתר.