כיצד בודקים את הזכאות למענק מביטוח לאומי

אנשים רבים תוהים לגבי השאלה – כיצד בודקים את הזכאות למענק מביטוח לאומי? כל ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות קשה, מסובכת ומייאשת למדי, דבר שמראש מרתיע לא מעט אנשים. לכאורה, לכל אזרח במדינת ישראל יש את הזכות לקבל את הזכויות המגיעות לו מביטוח לאומי, במידה והוא היה מעורב למשל בתאונת עבודה, לקה במחלת עבודה, איבד את כושר ההשתכרות שלו וכדומה. אך ישנו פער עצום בין העולם האידיאלי שבו כל אחד זוכה לקבל את מלוא הזכויות שלו ללא שום קושי ומכשולים מיותרים, לבין העולם האמיתי. במציאות, כל מי שמעוניין להתנהל מול הביטוח הלאומי, חייב להגיע לכך מוכן, כשהוא מצויד בכל הידע האינפורמטיבי, הכלים הפרקטיים והטיפים העדכניים ביותר בנושא. התקנות והחוקים השונים שלפיהם המוסד לביטוח לאומי פועל, נוטים להשתנות אחת לשנה, דבר שמאוד מקשה לעקוב אחר סדר הפעולות הדרוש לצורך מימוש הזכויות. לכן מומלץ תמיד להתעדכן במידע הרלוונטי ביותר, ואף כדאי להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום.

הזכאות למענק מביטוח לאומי – למי זה מגיע וכיצד כל התהליך מתנהל?

כל אזרח ישראלי רואה בסוף החודש בתלוש המשכורת שלו את סעיף המס לביטוח לאומי. מדובר בסכום מסוים שכל אזרח מחויב לשלם, על מנת שבבוא העת כשהוא יזדקק לסיוע מהמדינה, הוא יוכל לקבל אותו. לכן, כל אזרח שנפצע או נפגע בתאונה כלשהי, או לחילופין פיתח מחלה קשה כמו פרקינסטון או סרטן העור למשל, זכאי לקבל מענק כספי או קצבה זכאות למענק מביטוח לאומיחודשית מהמדינה. לצורך כך, יש צורך להגיש תביעה לביטוח לאומי, על מנת לקבל הכרה במצב הבריאותי שלכם. המוסד לביטוח לאומי יזמן אתכם להופיע בפני הוועדה הרפואית, על מנת לקבוע את שיעור הנכות שלכם. כתוצאה מכך, יקבע האם אתם זכאים לקבלת מענק כספי, גמלה או קצבה חודשית. חשוב כמובן להתכונן לכך מראש, להגיע לבדיקות אצל רופאים מומחים ולאסוף את כל האישורים והטפסים הרלוונטיים.

לסיכום, ההופעה בפני הוועדה הרפואית תקבע את שיעור הפיצוי הכספי שמגיע לכם, בהתאם לשיעור הנכות שהוועדה תקבע. מומלץ להתכונן לכך מראש, באמצעות קריאת חומר רלוונטי באתרים שמאגדים את כל הטיפים והכלים הפרקטיים הדרושים לכם.