יועץ עסקי לשיפור מצב העסק שלכם

האם אתם מרגישים שהעסק שלכם לא מתקדם לשום מקום? שאתם לא מצליחים להניע את העובדים או לייצור מספיק הכנסות כפי שהייתם רוצים? ייתכן שאתם זקוקים לעזרה מקצועית, מישהו שיעזור לכם להניע תהליכים בעסק שלכם, להגדיל את ההכנסות ולצמצמם את ההוצאות שלכם.

אתם זקוקים ליועץ עסקי. אז מהו בעצם יועץ עסקי? מה התפקיד שלו וכיצד הוא מסוגל לגרום לעסק שלכם לזנק מספר צעדים משמעותיים קדימה?

ראשית, יועץ צריך להיות בעל הכשרה וניסיון מתאימים. הכשרה יכולה להיות קורסים מקצועיים ויכולה להיות תארים, העיקר שתהיה הכשרה והוכחה לכך שהאדם מוסמך למלא תפקיד כה חשוב בעסק שלכם.

לרוב האנשים חשוב יותר החלק של הניסיון, אדם אשר יכול להציג ניסיון והצלחות מוכחות ללא ספק יזכה בתחרות על הלקוחות אל מול אדם אשר אינו מסוגל לעשות זאת או לעמוד ברף שהוצב.

לאחר שתוודאו שאכן לאדם יש את ההכשרה והניסיון המתאימים להיות היועץ העסקי שלכם, מומלץ לבדוק האם אתם מסוגלים להתחבר אליו ברמה האישית, וזאת מכיוון שהיועץ העסקי יימצא אתכם לעיתים חלק נכבד בשעות העבודה ויתרה מכך, על מנת שבאמת תוכלו להפיק ממנו תועלת עליכם לוודא שאתם יכולים לתקשר ביניכם בפתיחות ולהשאיר את ערוץ התקשורת ביניכם פתוח.

התפקיד של היועץ העסקי הוא למעשה מתחלק לשלושה חלקים:

  1. התבוננות – אשר במהלכה הוא מתלווה לבעל העסק על מנת לראות כיצד הוא מתפקד, כיצד העסק מתפקד. מטרתה של התבוננות זו היא קודם כל לדעת מהן הבעיות של העסק שיש לטפל בהן, מהן נקודות החוזק של העסק אשר יש לשמר וכו' .
  2. התערבות – שלב זה אינו מתבצע על ידי רוב היועצים העסקיים אך הוא יכול לתרום רבות להתפתחות העסק. במהלכו, היועץ לוקח חלק בהחלטות העסקיות ואפילו משתתף בפגישות.
  3. מסקנות – בשלב זה היועץ העסקי יושב עם בעל העסק או המנהל התפעולי, מומלץ עם שניהם, ומציג בפניהם את המסקנות שלו. היכן העסק צריך להשתפר והיכן הוא נמצא במצב טוב. בהמשך למסקנות הוא יציג את השלבים והתהליכים שיש לעשות על מנת באמת לשפר את העסק.

יועץ עסקי

נוסף על כל אלו, היועץ העסקי ייבנה לכם תכנית עסקית, במידת הצורך, אשר נועדה לתת לכם מסגרת לביצוע תהליכים עסקיים אשר מטרתם לשפר את העסק שלכם. בתוך התכנית העסקית מפרטים במספר שלבים, לרוב הם מתפרסים על טווח שבין חצי שנה למספר שנים, את התהליכים אשר יש לבצע וכיצד לבצע אותם.

התכנית הנ"ל מכילה מספר דרכי פעולה אפשריות במצבים שונים, למשל במידה ותהליך מסוים לא עמד ביעדים שנקבעו לו או לא יצא לפועל במועד הרצוי כיצד יש לנהוג? האם להוציא אותו לפועל בכל מקרה? לדחות אותו או לבטל כליל?

לסיכום, תפקידו של היועץ העסקי הוא לקדם את העסק שלכם מספר צעדים קדימה ולשים אתכם במצב שבו העסק שלכם מקבל מספיק תנופה על מנת להמשיך להתפתח מבלי העזרה של היועץ בהמשך.