נוטריון פרטי ועסקי מומחה בתל אביב

עסקי מקרקעין הם מבין העסקים המורכבים ביותר הקיימים היום, שכן הוא מגלגל סכומי כסף גדולים מאוד. אם אתם עוסקים בתחום הנדל"ן או אפילו משכירים דירה, מומלץ לפנות לעורך דין מקרקעין אשר יוכל להסדיר את החוזה ביניכם לבין לקוחותיכם. במקרים מסוימים יש צורך לפנות לנוטריון פרטי או עסקי כדי לאשר מסמכים.

מיהו נוטריון

הנוטריון הוא למעשה עורך דין לכל דבר ועניין אשר עבר הסמכה מיוחדת שמאפשרת לו לערוך מסמכים משפטיים בהתאם לחוק. בימינו צריכים להתקיים כמה תנאים כדי שעורך הדין יוכל להיות נוטריון: עליו להיות אזרח ישראלי, חבר בלשכת עורכי הדין אשר עסק בתחום עריכת דין במשך 10 שנים לכל הפחות. כמו כן, על עורך הדין להיות בעל עבר פלילי נקי, כזה שלא הורשע בעבירה פלילית ולא הושעה מתפקידו. כמו כן, על מנת לקבל את האישור המיוחל, על עורך הדין לפנות לוועדה משפטית שתאשר לו להיות נוטריון.

במה עוסק נוטריון פרטי ועסקי מומחה בתל אביב

הנוטריון מתחום המקרקעין עוסק במגוון רחב של תפקידים:

  • באפשרותו של הנוטריון להעניק ייפוי כוח נוטריוני ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד. ייפוי כוח זה מחזק את העסקה המתבצעת בתחום הנדל"ן. היות שמדובר בסכומי כסף גבוהים, חשוב להשיג אישור וחתימה מטעם איש מקצוע מיומן.
  • תרגום משפטי – הנוטריון רשאי לתרגם מסמכים מתורגמים, והוא מסייע במיוחד לאנשים המבקשים לבצע עסקאות נדל"ן בחו"ל ולחתום על חוזה שמקורו אינו מנוסח בשפה העברית.

לחתימתו של הנוטריון יש כוח רב לאמת או לא לאמת מסמך כלשהו. אם אתם מעוניינים להשיג תוצאות טובות, חשוב לפנות לנוטריון מקצועי. אל תהססו לבקש את האישור שלו המעיד על כך שמדובר בנוטריון פעיל.

האם אפשר לבטל ייפוי כוח של נוטריון?

לפי החוק, ניתן לבטל את ייפוי הכוח של הנוטריון בתנאי שמדובר בייפוי כוח בלתי חוזר. כל שיש לעשות הוא להודיע בכתב על ביטול חתימתו של הנוטריון ולמסור את ההודעה לנוטריון. ייפו הכוח יתבטל סופית כאשר נוטריון אחר יחתום עליו. כמו כן, חשוב להבין שייפו הכוח אינו מבטל פעולות שכבר בוצעו על ידי מיופה הכוח.