גישור

איש מאתנו אינו אוהב סכסוכים ומריבות, אך לעתים אין דרך להימנע מהם. זה קורה בתהליכים כמו גירושין, סכסוכים בין בעלי דירות לשוכרי דירות או בין מעסקים לעובדים. קיימות דרכים רבות ושונות ליישב את ההדורים, כאשר אחת הדרכים היעילות יותר לעשות זאת היא באמצעות גישור. הגישור מבוצע בדרך כלל על ידי מקצוענים, והוא מוביל לתוצאות טובות כבר בפגישות הראשונות.

אומרים "כן" לגישור

הגישור הוא דרך יעילה ואיכותית להתגבר על מכשולים שונים. רבים בוחרים בתחום הגישור בזכות היתרונות המשמעותיים שהוא יכול להציע על פני דרכים רבות אחרות ליישוב סכסוכים:

  • חוסך בכסף – הגישור נחשב לזול בהרבה מדרכים אחרות. על פי רוב, אין צורך לשכור את שירותיו של עורך דין וניתן לפתור את מרבית הבעיות בשש עיניים, כשבחדר נמצאים הגשר ושני המסוכסכים.
  • הליך מהיר – יישוב סכסוכים באמצעות גישור יכול לחסוך הליכים ביורוקרטיים רבים. אין צורך למלא שורה ארוכה של טפסים, וניתן להגיע לידי הסכמה בקלות רבה יחסית.
  • פותרים סכסוכים בנחת – בעוד הדיונים בבית המשפט עלולים להיגרר למריבות ולתביעות נוספות, הדיון עם המגשר מתנהל בדלתיים סגורות.
  • מגיעים לפתרונות יצירתיים – המגשר המומחה ליישוב סכסוכים יכול להציע פתרון יצירתי שעליו לא חשבו הצדדים המסוכסכים. כך ניתן לפתור בעיות בדרך מקורית אשר תרצה את שני הצדדים.
  • מונעים את הסכסוך הבא – המגשרים המקצועיים יכולים לא פעם להחזיר עטרה ליושנה וליישב את הסכסוכים בין שני הצדדים אחת ולתמיד. לא אחת קורה שזוג שהיה בטוח שהוא מעוניין בהליכי גירושין, החליט לחזור ולהיות ביחד, ואילו שני עובדים שהיו מסוכסכים כבר זמן רב, חזרו להיות חברים טובים.

גישור

למי מתאים להיות מגשר?

לימודי גישור מתאימים במיוחד לאנשים סבלניים ואוהבי אדם אשר מוכנים לעשות כל שביכולתם כדי להעניק לסובבים אותם את התמיכה אשר לה הם זקוקים. בדרך כלל מדובר באנשים אשר חוו אתגר כלשהו בחייהם, וכעת הם מוכנים להעניק מניסיונם לאחרים כדי לסייע להם להתמודד עם סכסוכים שונים. מעבר לכך, על המגשרים להיות אנשים בעלי עצבי ברזל, שכן לא אחת הם צריכים להתמודד עם אנשים מורכבים אשר באים ליישב את ההדורים עם חבריהם.