מה צריך לדעת בעת גיוס משאבים

גיוס משאבים נחשב לאתגר משמעותי של ארגונים חברתיים רבים – משימה הדורשת את הטובים בלבד על מנת להצליח ולגייס כספים עבור הארגון.

יש לגוון את צורת גיוס המשאבים

גיוס משאבים אפקטיבי יתבצע באמצעות גיוון החל מפניות לתרומות ועד אירועי התרמה שונים. יתרה מכך ניתן לנצל את הפופולריות של רשת האינטרנט ולהקים בלוג ובו ניתן לגייס את המשאבים.

בחנו מיהו האדם המתאים לפנות אליו

טרם הפנייה בחנו מיהו האדם המתאים לפנות אליו. במסגרת גיוס משאבים ישנו אדם מרכזי אליו כדאי לפנות על מנת לטפל בבקשה. אין ספק כי הכרת אותו אדם באופן אישי תהיה אפקטיבית יותר בהשוואה לשליחת מכתב.

הקפידו על יחס מקצועי

בעת הפנייה לצורך גיוס כספים לעמותות  חשוב מאוד להקפיד ולשמור על יחס מקצועי- הדגישו את התמיכה שלכם והימנעו מהצגת הדרישה כדרישה כספית בלבד.  יתרה מכך, הציגו שקיפות וספרו לאן תלך התרומה ומה המשמעות שלה. נוסף על כך באפשרותכם לייצור גם שיתופי פעולה עם מגוון גורמים.

הקפידו להיות עניינים

בעת גיוס המשאבים הקפידו להישאר עניינים- אנשי העסקים אשר תעזרו בהם לא יפנו לכם זמן רב ולכן חשוב מאוד להקפיד על עירנות. אם הצלחתם לגרום להם להקדיש לכם זמן יקר, הרי חשוב מאוד לנצל את הזמן הזה לטובת עבודה. ברור לכל מי עומד מאחורי העמותה ולכן חשוב מאוד להיות עניינים ולשים לב להתנהלות המקצועית שלכם. כך לדוגמא, אם הבטחתם לשלוח מידע אישי , הקפידו לעשות זאת. אם לא תעשו זאת, הרי התורם עשוי לחשוב כי אינכם מקצועיים ולא יהיה מעוניין לתרום מכספו  לטובת הארגון שלכם.

דאגו למוניטין של העמותה

פעולת הגיוס מתחילה במחשבה תחילה הכוללת דאגה לעמותה – דאגו למוניטין של העמותה שלכם. אנשים התורמים כספים יהיו מעוניינים לתרום לעמותות ידועות לכן השקיעו מחשבה רבה בפרסום ומוניטין רב. באמצעות בניית מוניטין איכותי תבנו לעצמכם שם מוכר וכך תהיה לכם האופציה להרחיב את מעגל הגיוס. חשוב מאוד להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסא על מנת להגדיל את מעגל התורמים.