משכנתא בלון, מה זה בכלל ומה אתם צריכים לדעת על זה

הסתדרתם. הגיע הרגע בו מצאתם את הבית שעליו אתם חולמים. חרשתם את כל העיר, ראיתם אין ספור דירות, התווכחתם, רבתם אחד עם השני, פיצצתם כמה פעמים משא ומתן אבל זהו. בשעה טובה נסגר הסיפור.

 

מצאתם את הבית שאתם מפנטזים עליו, סיכמתם עם המוכרים כבר הכל, העורך דין כבר כותב את החוזה וכל מה שנשאר לכם זה ללכת לבנק עכשיו ולבקש משכנתא. לכאורה משימה פשוטה. נכנסים מבקשים לקבל משכנתא ויוצאים לדרך. הלוואי והמציאות הייתה כל כך פשוטה.

 

אתם מיד עומדים לגלות שהבנק הוא לא חבר שלכם, שהון העצמי שיש לכם הוא נחמד אבל זה לא מספיק ותכף תראו איך המחיר שסיכמתם על הנכס עומד לתפוח במשך השנים.

 

אז אם גם אתם נתקלתם במצב הזה, ואתם נמצאים במצב שלא מאפשר לכם לקחת את הסכום ולהתחיל להחזיר אותו בזה הרגע, אתם יכולים וצריכים אולי לשקול ולהכיר את האופציה של משכנתא בלון.

 

מה זה בכלל משכנתא בלון?

 

משכנתא בלון, מאפשרת לנו לקבל סכומי כסף שמשתנים בהתאם לצורך כמובן. לפי הצורך הייחודי של הלווים והיכולות הפיננסיות שלהם. אם במשכנתא רגילה מקבלים את מלוא הסכום ומתחילים להחזיר באופן מידי את הכסף כולל הריביות ושאר ירקות, במשכנתא בלון אתם למעשה מחזירים את הסכום רק בסיום התקופה.

 

משכנתא בלון אפשר להשיג לפרקי זמן קצרים. כלומר אם משכנתא רגילה תוכלו לקחת ל 20 או 30 שנה, את הבלון תוכלו לקחת בערך לשנתיים.

משכנתא בלון

 

למי משכנתא בלון מתאימה?

 

לרוכשי דירות שיש להם את הסכום הדרוש ״על הנייר״ אך לא יכולים להשתמש בו בזה הרגע ועדיף להם לדחות במעט את התשלום על המשכנתא.

 

לדוגמא: רוכשי דירות שרוצים משכנתא לדירה החדשה אבל עוד לא הספיקו למכור את הדירה הישנה ולכן אין להם את הכסף הנדרש בזה הרגע. סביר שבטווח השנתיים הם ימכרו את הנכס ויסגרו את הפער.

 

בכל אופן, בין אם אתם שוקלים לקחת משכנתא רגילה או משכנתא בלון, מומלץ ורצוי להתייעץ עם בעל מקצוע.