החזר מס – מהי הפרוצדורה

אם אתם שכירים ואזרחי מדינת ישראל ושילמתם מיסים על הכנסות בשנים האחרונות – חשוב שתדעו כי ייתכן ומגיעים לכם החזרי מס.

למי שטרם התוודע לנושא,  חשוב שידע כי קופת המדינה מלאה בכספים של אזרחים שטרם נגבו ולכן חשוב לקבל את ההחזרים במידה והם מגיעים אליכם.

אבל למי מגיע החזרי מס? ומהי הפרוצדורה לקבלת הסכף ישירות לחשבון הבנק? הנה מידע על הדרך לקבל החזרי מס.

אם אתם שכירים או אזרחי מדינת ישראל שמשלמים מיסים באופן קבע או מיסים על הכנסות חד פעמיות  – חשוב שתדעו כי ישנם כספים שייתכן ששייכים לכם.

אבל לפני שנסביר אודות הפרוצדורה חשוב לדעת מהו החזר מס:

החזרי מס הוא החזר שמוחזר לשכירים על תשלומי מס גבוהים יותר ממה שהם היו אמורים לשלם. כיום שכירים משלמים ממשכורתם סכום קבוע למס הכנסה שנקבע לפי מדרגות מס שונות. בשל ההערכה הגסה של רשויות המס אודות התשלומים השונים, רבים מהשכירים משלמים מיסים גבוהים מידי על ההכנסות מה שגורם לכם שלשכיר מגיע החזר מס.

 

אבל מהי הפרוצדורה לקבלת החזר מס?

על מנת לקבל החזרי מסים ניתן לבקש בכל שנה החזר ממס הכנסה אודות 6 שנים אחורה מאז הדיווחים האחרונים למס ההכנסה על הכנסה מכל מקום, בין אם מדובר בהכנסה ממשלח יד או מעבודה קבועה ואפילו בשל רווחי זכייה או דיבידנדים, כמו גם מקבלת קצבה ותשלומים שונים.החזר מס

כדי לקבל את ההחזר יש לפנות לפקיד שומה באזור שלכם ולבקש את כלל הטפסים למילוי על מנת להתחיל בתהליך זכאותכם להחזר מס. חשוב לצרף אל הטפסים טפסי 106 אותם ניתן לקבל ממקום העבודה הנוכחי או ממקומות עבודה אחרים שבהם עבדתם ב 6 שנים האחרונות.

בנוסף לעיתים תתבקשו להוסיף כמה וכמה טפסים מביטוח לאומי וזאת במידה וקיבלתם קצבאות שונות מהביטוח.

כדי לחסוך את ההתעסקות עם הבירוקרטיה רבים בוחרים כיום בחברות העוסקות בשירותים פיננסיים על מנת לבצע את הפעולות מול מס ההכנסה והרשויות בצורה טובה ויעילה יותר.