כיצד עיצוב חללי עבודה משותפים משפיע על סביבת העבודה

סביבת העבודה עברה שינוי משמעותי בשנים האחרונות. לא עוד חדרים נפרדים לעובדים אלא סביבת עבודה משותפת המאפשרת להתייעץ, לשתף ולבחון שלל רעיונות ביחד עם הקולגות.

המהפך החל בשנים האחרונות

בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט חללי עבודה משותפים במקום משרדים. רבים מבעלי המשרדים בוחרים להפוך את החלל למקום עבודה משותף , דבר אשר יגרום לחיזוק הקשרים בין העובדים ויוביל לסביבת עבודה אפקטיבית יותר.

יש להתאים את המבנה למשרד

חללי עבודה משותפים מצריכים התאמה למבנה- מלבד עיצוב המבנה יש להביא בחשבון גם אזורים נוספים ולהשאיר מקומות לאחסון. על מנת לעצב את המקום בצורה הטובה ביותר יש להיעזר באדריכל מקצועי אשר יהיה ביכולתו לראות את התמונה הכללית . אדריכל מקצועי יעשה שימוש בתוכנת הדמייה מקצועית אשר תבחן את האלמנטים השונים ותאפשר לו לדעת כי התוצאה הסופית תתאים לחזון של בעלי המקום.

עיצוב חללי עבודה משותפים יאפשר שיתוף

על מנת להפוך חלל עבודה רגיל לחלל עבודה משותף על האדריכל להביא ליצירת אינטראקציה בין החללים השונים- עליו לעצב את המקום כך שיהיה אפשר ליצור סביבת עבודה וגם לשתף פעולה עם קולגות.  אם חשבתם כי מדובר במלאכת עיצוב פשוטה, הרי טעיתם. מדובר במלאכה המצריכה דיוק רב וחשיבה אסתטית. בניגוד למקומות העבודה הישנים, חללי העבודה החדשים מצריכים קו מחשבה חדש הבא להדגיש את אלמנט השיתופיות וההדדיות בסביבת עבודה משותפת והתוצאה היא לכידות בין העובדים.

 על אדריכל מקצועי לראות את כל התמונה

על אדריכל מקצועי לראות את כל התמונה בבואו לעצב חללי עבודה משותפים בירושלים או בכל מקום אחר בארץ. עיצוב חללי עבודה משותפים מצריך התבוננות על התמונה הכוללת תוך עיצוב אישי לעובדים אשר יכלול בדיוק את כל מה שהם צריכים במטרה לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. בעת עיצוב חלל העבודה חשוב ביותר להביא בחשבון את כל הפרטים הגדולים והקטנים ביחד על מנת לענות על הצרכים של העובדים במקום כאשר התוצאה אשר צריכה להיות לנגד העיניים היא סביבת עבודה אידיאלית.