עורך דין התחדשות עירונית

בשנים האחרונות נשמע המושג "התחדשות עירונית" בערים רבות ברחבי הארץ. מה זה בעצם התחדשות עירונית? מי מבצע אותה ומי אחראי עליה בפועל ומדוע מומלץ מאוד לפנות ולהיעזר בשירותיו של עורך דין התחדשות עירונית ?

התחדשות עירונית זהו פרויקט אשר אותו מבצעים על פי רוב באזורים ישנים אשר הבניה שם מפוזרת ואינה מנוצלת, או שהיא כבר עתיקה מידי ולא מתאימה לנוף העירוני המתחדש. בדרך כלל בהזדמנות זו גם מושם דגש על חידוש התשתיות במקום ועל שיקום ושיפור של האזור כולו.

מי עומד מאחורי הפרויקטים הללו?

התחדשות עירונית זוהי בדרך כלל יוזמה ציבורית אשר באה מכיוון הדרג העירוני. אך ישנם מקרים אשר בהם היוזמה היא של יזם פרטי אשר מציע את הדבר והוא אף זה שעומד מאחוריה ומבצע אותה בפועל. 

ישנם מקרים אשר בהם דווקא משרד השיכון הוא זה שמגיש את הבקשה יחד עם הרשויות המקומיות כאשר המטרה היא לשפר את התשתיות הערניות ולשפר את המראה החזותי של העיר. בדרך כלל זה יכלול גם סלילה של כבישים חדשים, הסדרת מקומות חניה ועוד.

ישנם גם השכונות העתיקות אשר הדיירים הוותיקים עוזבים אט אט את המקום לדיור מוגן או שהם הולכים לבית עולמם. דיירים צעירים שבאים ורוכשים דירות במקום תוך ניצול המחירים הנמוכים, מבקשים לשפר דיור. הם מבקשים להיכנס להליך של התחדשות עירונית. זה אומר הרחבת הדירות, חידוש ושיפור המראה הכללי של השכונה והתאמה שלה לאזורים הסמוכים בעיר.

למה צריך את עורך הדין בתמונה?

תפקידו של עורך הדין הוא למעשה בכל מה שקשור לזכויות הדיירים בקרקע ולטיבן, כמו גם להתקשרות עם בעלי הדירות, להיבטי התכנון והרישוי כמו גם הוצאתו לפועל של הפרויקט.

שירותו של עורך הדין כולל גם את ההתנהלות מול משרדי הממשלה, להיבטי המימון והמיסוי ולהיבטים נוספים הקשורים כולם להוצאה לפועל של פרויקטים שנמצאים בהליך של התחדשות עירונית.

משרד עורכי דין דוניץ – משרד העוסק בכל מה שקשור לדיני מקרקעין. המשרד מציע את שירותיו המקצועיים כאשר באמתחתו ניסיון רב של מעל 30 שנה.

תנו למומחים לעשות את שלהם ותוכלו תהיו רגועים.