האם מומלץ להוציא אזרחות זרה לקראת לימודים בחו"ל

בארץ הכניסה אל לימודים במוסדות להשכלה גבוהה זה לא דבר שהוא כה נפוץ בהשוואה אל מקומות אחרים שבהם אנשים גרים. המעבר מלימודים בתיכון אל האוניברסיטה מופרע במידה ניכרת על ידי אחוז מאוד גבוה של צעירים אשר בגיל 18 נענים לצו מן הצבא ונכנסים אל כמה שנים שירות חובה בצבא ההגנה לישראל. לאחר שהשירות הזה מסתיים לו זה הרבה יותר קשה להיכנס אל לימודים גבוהים, בייחוד כאשר רק רוצים לטייל ולהרגיש שוב חופשיים. אולם, הדרישה של תואר במקומות עבודה רבים רק הולכת וגדלה, וכך ישראלים רבים מוצאים את עצמם משפרים ציונים ומתכוננים אל מבחני קבלה אל מכללות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ.

הבעיה הבאה בתור היא העלות של תואר במדינה, כאשר באוניברסיטה העלות היא נמוכה בהרבה ביחס אל לימודים במכללה. איך יכולים להיות בעלי תואר לאור כל אלה? יש אנשים אשר החלק של העלות פותרים עם הוצאה של אזרחות זרה באמצעות GetPassport.

ההטבות לסטודנטים אזרחי האיחוד

נאמר שכבר מתקבלים אל לימודים באחד מן המוסדות היוקרתיים שנמצאים באחת ממדינות האיחוד האירופי. האם צריכים רק להוציא את הוויזה עבור הלימודים הללו, או שכדאי לשקול הוצאה של דרכון זר שבו החיים הופכים להיות הרבה יותר קלים מכל המובנים הכספיים?

ישראלים רבים אינם מבינים את גודל ההבדל שבין לימודים במוסד להשכלה גבוהה בארץ ישראל לבין לימודים שנעשים על ידי אזרח מן המניין באחת ממדינות אירופה, אבל, מדובר באפשרות של כניסה אל לימודים גבוהים בתור אזרחים מן המניין, כאשר לא צריכים לשלם בכלל או לשלם סכום מאוד מזערי ביחס אל כל מה שמוציא סטודנט שרשו אל לימודים גבוהים בארץ. למה? כי אלו הם התנאים שמעניקה מדינה אירופית עבור האזרחים הצעירים שאותם היא רוצה לטפח בתור ההון האנושי של המחר.

מי יכול לעשות את המהלך

איך בדיוק יכולים לבצע את התוספת החשובה הזו של דרכון זר ולהיות עם אזרחות נוספת של אחת ממדינות אירופה? כל מדינה אירופית מעניקה את האפשרות של קבלת אזרחות זרה בתנאים משלה. מסיבה זו חשוב מאוד לבדוק את השושלת המשפחתית כי בהחלט יכול להיות שיימצא קשר מאוד הדוק אל פורטוגל ויסלול את הדרך אל קבלת דרכון פורטוגלי, או אפילו אל רומניה, אשר ממנה הגרה המשפחה לפני כך וכך זמן.

הוצאת אזרחות זרה

כמובן שמלבד מקשר דם אל צאצאים שהיו אזרחי המדינה, צריכים לפעמים יותר מכך, ולכן זה חשוב לוודא את התנאים ובכמה מהם עומדים טרם ההתלהבות של הכנת המסמכים הנדרשים והגשת הבקשה של אזרחות זרה באחת ממדינות אירופה. מה זה אומר בפועל? אם יודעים כי השושלת היא של מהגרים אשר היו בשלב כל שהו אזרחים של אחת ממדינות אירופה, יכולים לחפש אחר המסמכים ולתכנן לימודים במחירים נמוכים.

איך מוציאים אזרחות אירופית

מבחינה טכנית, מדובר בתהליך ארוך שיכול להימשך לו אפילו שנה. לכן, זה חשוב מאוד להתכונן את תהליך שכזה מבעוד מועד, בעיקר כאשר יודעים כבר לאיזו אוניברסיטה באירופה רוצים ויכולים להירשם. הקבלה של דרכון אירופי יכולה להועיל לעתים גם אם הקבלה של האזרחות היא לאו דווקא במדינה שבה המוסד להשכלה גבוהה נמצא, ולכן זה חשוב מאוד לברר כמה שיותר פרטים אשר יכולים לזרז את התהליך של הגשת המסמכים וקבלת האזרחות הזרה לטובת הרשמה זולה יותר שבה מקבלים את מירב ההטבות בתור אזרחים של האיחוד האירופי. את כל הפרטים יכולים לקבל מול עורך דין אשר מתמחה בכאלו עניינים, ועם עו"ד ממולח במיוחד יכולים אפילו להתקדם אל עבר דרכון בצורה שמגבירה עד כמה שיותר את הסיכויים.