קידום חדשנות בעסק באמצעות פורטל ארגוני

אחד הנושאים המדוברים ביותר היום בעולם ההייטק והאינטרנט הוא תחום החדשנות. ישנן חברות רבות שעוסקות בנושא ודואגות לקדם אותו בקרב תחומים שונים, לא מעט חברות ועסקים מפעילים מחלקות או צוותים אשר מטרתם לקדם את הנושא בתוך העסק.

הרעיון של חדשנות הוא לקחת את החברה כל הזמן צעד אחד קדימה, לא לתת לה לדרוך במקום ובוודאי שלא לתת לה ללכת לאחור. הגישה אומרת, אם אנחנו נשארים במקום ולא מתקדמים קדימה, אז בעצם אנחנו הולכים לאחור. שכן המתחרים שלנו כן נעים קדימה, הלקוחות מצפים ומתרגלים לזה, וגם אם אנחנו לכאורה נשארים עם אותו דברים, אנחנו בעצם לוקחים את העסק שלנו לאחור במקום לקדם אותו.

קידום חדשנות יכול להתבצע בדרכים שונות, אחת הדרכים היא באמצעות פורטל ארגוני שהעסק מפעיל עבור העובדים שלו. מדובר על פורטל שמאפשר לכל העובדים לדעת מה קורה בתוך העסק, להכיר את הפרויקטים השונים, הם יכולים לקבל מידע, לתקשר ולהתערב במידת הצורך. מן הסתם, זה רק חלק מהעניין מאחר ותהליך חדשנות מתייחס לאלמנטים נוספים שקשורים לניהול העסק וניהול תקשורת פנים. למשל, הקשר בין העובדים, הקשר בין העובדים למנהלים, וכן הקשר בין העסק ללקוחות שלו.

פורטל ארגוני

חדשנות עסקית יש לה כמה מטרות, הראשונה היא לייצר אפשרויות חדשות לעסק אל מול הלקוחות שלו ומול המתחרים, השנייה, לאפשר לו להתפרס למקומות ולגישות חדשות, המטרה השלישית, היא להעניק לעסק את כל האפשרויות הנדרשות כאשר הוא רוצה לנהל תהליכים מסוימים. המטרה בסופו של דבר היא לאפשר לעסק לייצר תהליך עבודה הרבה יותר מתקדם אשר יוביל בסופו של דבר, לתוצאה הרבה יותר טובה.

חשוב לציין, במסגרת תהליכי חדשנות יש עקומת למידה ויש גם צורך להציב יעדים ומטרות, תוך כדי שמתבצע תהליך פיקוח ובקרה, עד כמה באמת אותם יעדים הושגו, עד כמה המטרות שהצבנו בפנינו אכן בוצעו בסופו של דבר. זה נמדד על פי פרמטרים שונים, בין אם זה פרמטרים של עלויות ובין אם זה פרמטרים אחרים של קיצור תהליכים ותוצר גבוה יותר.

עוד פרטים תוכלו למצוא בלחיצה על קישור זה.