מעבדה כימית

על פניו היינו יכולים לחשוב שמעבדה כימית זה מקום שקיים רק במוסדות מחקר, אוניברסיטאות וכדומה. כמובן שזה לא נכון. יש לא מעט מקומות בהן יש מעבדות כימיות מסוגים שונים.

אנחנו יכולים למצוא מעבדות שכאלה בבתי ספר ותיכונים, שם כמובן יש מעבדות כימיות קטנות שמתאימות לילדים, אנחנו יכולים למצוא מעבדות כימיות בקרב לא מעט חברות שמפתחות תרופות וכדומה, בתי חולים ומרכזים רפואיים מחזיקים מעבדות שכאלה אשר מטרתן לבצע שורה ארוכה של בדיקות עבור מטופלים ועוד.

מעבדה כימית נבדלת מכל חדר אחר במספר דברים. ראשית, היא חייבת להיות סטרילית ואטומה. אנחנו לא יכולים להשתמש במעבדה כימית שהיא פתוחה ויש סכנה שחיידקים ייכנסו פנימה. לכן, רק גורמים מסוימים יכולים להיכנס אליה (עם לבוש מתאים), לכן יש בה מערכות מיזוג אוויר מיוחדת, מערכות מפוחים שמאפשר לשמור על אוויר נקי במקום, וכן המעבדה בנויה בצורה מסוימת, בהתאם לצרכים של העובדים במקום. זו הסיבה שבשביל להקים מעבדה כזו, יהיה צורך לעבוד עם חברה שמתמחה בהקמת מעבדות כימיות ולא כל חברה שמתמחה בתכנון פתרונות ריהוט תהיה מסוגלת לבצע זאת.

צריך לציין, שמעבדות כימיות יכולות להתפרס על פני שטחים שונים, אנחנו יכולים למצוא מעבדות קטנות שמיועדות לעובר אחד או שניים, ואנחנו יכולים למצוא מעבדות כימיות גדולות יותר שמתפרסות על פני שטחים הרבה יותר נרחבים, מעבדות שניתן שיעבדו בהן כמות גדולה של עובדים על פי הצורך.

מעבדה כימית

לפני שמחליטים להקים מעבדה מסוימת, יש לתכנן את המקום, בהתאם לצרכים, על פי סוג העבודה והסגנון, ובהתאם לכך ייקבע באילו רהיטים להשתמש, מה יהיה גודל המעבדה, כיצד יהיה ניתן לחלק אותה ועוד שורה ארוכה של פרטים אשר משמעותיים לצרוך בנייה של מעבדה בצורה נכונה.

כפי שניתן להבין, על מנת לתכנן מעבדה כימית יש לבצע את התכנון כבר בשלב מוקדם של תהליך הבנייה ולא פחות חשוב, התהליך חייב לכלול בעלי מקצוע רבים ולו בגלל הסיבה שכל אחד מהם יכול לעזור כך או אחרת להקמתה של המעבדה בסופו של דבר ולהפעלתה על פי הנדרש.