הובלת חומרים מסוכנים

אחד מתחומי ההובלה הרגישים ביותר שיש, זו הובלה של חומרים מסוכנים. אנחנו יכולים לראות הובלות שכאלה מתבצעות מדי יום, הן לצרכים מסחריים והן לצרכים ציבוריים. ההובלות מתבצעות בדרכים בינעירוניות וכן בדרכים עירוניות, בשעות מסוימות של היום על פי הדרישה.

הובלת חומרים מסוכנים מתבצעת בצורה שונה מאשר הובלה של חומרים וחפצים רגילים, באופן טבעי מעצם העובדה שמדובר בחומרים מיוחדים אשר אם הם לא יועברו בצורה נכונה, הם עלולים לגרום נזק סביבתי וגם נזק בריאותי קשה לכל מי שמתגורר באזור, בין אם מדובר בבני אדם או בעלי חיים.

ההובלה לא מתבצעת גם במשאיות רגילות, אלא במשאיות מיוחדות אשר יש להן היתרים ספציפיים להובלת חומרים מסוכנים, כאשר הנהגים עצמם אמורים להיות מורשים לכך. אופי הנסיעה במשאית כזו הוא שונה מאשר במשאית רגילה או בכל כלי רכב רגיל, שכן מחשש לתאונה או לפגיעה במשאית, יש לבצע את הנהיגה בזהירות רבה.

הובלת חומרים מסוכנים יכולה להתבצע, כאמור לצרכים שונים, בין אם זה במסגרת צרכים מסחריים, הובלת חומרים לבנייה, ייצור, מחקר וכדומה וכן לצרכים ציבוריים, למשל, לצורך בניית תשתיות, שימוש במשאבים טבעיים ועוד.

הובלת חומרים מסוכנים

צריך לומר שבמשך השנים נוצרו כלים ואמצעים שונים שנועדו להקטין את הצורך בהובלה של חומרים כאלה באמצעות משאיות. בין היתר, על ידי שימוש בצינורות, שימוש בקרונות משא וכן באמצעים אחרים. אך במקרים רבים אין ברירה אלא להשתמש במשאיות לצורך הובלת חומרים מסוכנים, על מנת לבצע את התהליך בצורה נכונה ואפקטיבית.

כאמור, על מנת לבצע את התהליך, יש להכשיר נהגי משאיות, יש לוודא שהמשאיות עצמן מתאימות לכך ויש בהן את כל מנגנוני ההגנה והאבטחה עבור חומרים מסוכנים. במשאיות גם יהיו כלים ואמצעים שונים שאמורים להבטיח את בריאות הנהג ושאר הנוסעים במשאית במקרה של תאונה או דליפה של החומר, וכן הנהגים אמורים לעבור קורסים מיוחדים כיצד לנהוג במקרה שכזה.

אנחנו יכולים להבחין במשאיות להובלת חומרים מסוכנים, שכן על כל משאית מודבקת מדבקה ייחודית שמציינת שהמשאית נושאת חומר מסוכן ויש לנהוג בהתאם בסביבתה.