עורך דין מסחרי

עורך דין מסחרי הוא תחום משמעותי ומרכזי במשפט האזרחי ומתייחס לכל הדינים הקשורים לחברות מסחריות וההתנהלות השוטפת שלהן בהיבט המשפטי. רבים מן העסקים הקיימים כיום בישראל נופלים בשל חוסר ידע ויכולת להתנהל מבחינה משפטית מול המוסדות הרלוונטיים.

דינים מסחריים עוסקים בהגדרות המשפטיות של הקמת חברה, פירוק חברה, מיסוד ומיזוג בין חברות, הניהול השוטף ועוד. תפקידו של עורך דין מסחרי בהקשר זה הינו מתן ייעוץ וליווי של הלקוח במקרים של הקמת עסק חדש, תוך תמיכה וייעוץ משפטיים למניעת הפסדים כלכליים בכל הנוגע לתשלומי מסים למדינה ולרשויות השונות, התנהלות כלכלית נכונה ברמה המשפטית, ייעוץ והארה בנושאים משפטיים שונים וכן יידוע בנוגע לכל התשלומים אותם מנהל החברה צריך לשלם במשך הזמן.

שירותי ייעוץ של עורך דין מסחרי יכולים לסייע לעסק להתנהל נכון בטווח הארוך. רבים הם העסקים המוקמים ונופלים בתוך זמן קצר, ללא יכולת להבין את פשר הטעות או לעמוד על המקומות בהם הניהול היה כושל. במקום להכות על חטא, שירותיו של עורך דין מסחרי יכולים למנוע טעויות רבות ולהביא לרווחה כלכלית לאורך הזמן. באופן זה, מנהל החברה יכול ליהנות מהתנהלות שוטפת ויעילה, המביאה לרווחים כלכליים מרשימים ומבלי להתמודד עם הפתעות לא צפויות כגון תשלומים שונים.

עורך דין מסחרי יכול לסייע במקרים רבים בהם שותפים אינם מצליחים להגיע לידי הסכמה ביניהם ומוצאים את עצמם עומדים לפרק את העסק, במקרים אחרים בהם יש דיון על חלוקת מניות ויש צורך בגישור של איש מקצוע, במקרים בהם יש צורך בתיווך לצורך התקשרות חוזית בין שני גורמים ועוד. 

על עורך דין מסחרי להיות בעל ידע וניסיון בתחומים שונים: כלכלה, מסחר, נדל"ן, משפט, חברה ועוד. הניסיון של עורך הדין הוא זה אשר מבטיח כי כל עסקה, גם רעועה ככל האפשר, יכולה להניב רווחים כאשר היא מתוכננת כהלכה ומבוצעת על פי התכנית. הפנייה אל עורך דין מסחרי מבעוד מועד מבטיחה מניעה של הפסדים כלכליים והתמודדות עם מפחי נפש רבים בשל חוסר הסכמות. באופן זה ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ורווחים ראויים.