עבודות איטום בסנפלינג להשבחת הנכס

המונח השבחת נכס, הוא אחד המונחים החשובים והבולטים ביותר בעולם הנדל"ן. הרעיון שעומד מאחוריו הוא, לקחת נכס שנמצא במצב לא טוב או פחות טוב ממה שהוא יכול להיות, להשביח אותו בעלות מסוימת, זאת מתוך כוונה לעלות את ערך הנכס בעשרות מונים בשלב מאוחר יותר.

במילים אחרות, במסגרת השבחת נכס, המטרה שלנו היא לשפץ את המבנה בעלות מסוימת מתוך כוונה שנוכל להרוויח עליו הרבה יותר מהערך הנוכחי שלו ברגע שנחליט למכור אותו. כמו שניתן להבין, יש רמות שונות של השבחת נכס וכן יש עבודות שונות שצריך לבצע לצורך כך. דוגמא טובה לעבודה שכזו הן עבודות איטום בסנפלינג.

עבודות איטום, כידוע, הן עבודות שמיועדות לצורך סתימת חורים בקירות ובתקרה, חורים אשר יכולים להיווצר עם הזמן כתוצאה מסיבות שונות, ואלה עלולים לגרום לחדירה של מי גשם, חדירה של קרני שמש פנימה, ולכך שהמבנה לא יהיה מבודד, כלומר הטמפרטורה בתוך המבנה לא תישמר. דבר זה יכול להיות גורם מוביל בגרימת אי נוחות לכל מי ששוהה בתוך המבנה.

כיצד עבודות איטום משתלבות עם השבחת נכס ומה הקשר לסנפלינג? ובכן, מבנים ישנים  הרבה פעם מתמודדים עם פגיעה במערכת האיטום שלהם. עם הזמן האיטום נשחק ונדרש לשקמו בסנפלינג, מה שאומר שצריך לבצע תיקון של כל עבודות האיטום. אחת כמה וכמה אם מדובר על מבנה שמתמודד עם צנרת ישנה, נזילות או דברים דומים. אם לא נבצע את העבודה הזאת, לא רק שיהיה מאוד קשה להשתמש במבנה אלא שהנזק עלול להחמיר עם הזמן, והתיקון ההכרחי יהיה יקר יותר.

עבודות איטום בסנפלינג

עבודות סנפלינג קשורות לנושא של עבודות איטום בכך, שחלק גדול מהעבודות מתבצע מחוץ למבנה, על קירות חיצוניים. לא מדובר רק בעבודות שמתבצעות בתקרה מה שאומר שניתן לעלות על הגג לבצע אותן (גם כאן לא פעם נידרש לעבודות סנפלינג), אלא במקרים רבים העבודות מתבצעות על גבי קירות בחלקם החיצוני, מה שמחייב שימוש בעבודות סנפלינג במטרה שהעבודה תהיה אפקטיבית.

לפני סיום נציין, מדובר בחלק מתהליך ולכן חשוב שהוא יתבצע כמה שיותר מהר וטוב.