שמאי מקרקעין

מעבירים נכס על שמכם? רוכשים נכס חדש או מוכרים אותו? ישנה שורה ארוכה של מסים החלים על כל עסקת נדל"ן בישראל, והרבה לפני שמחליטים על מכירה, קנייה או השקעה בנכס כלשהו, הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא התייעצות עם שמאי מקרקעין. שמאי מקרקעין מקצועי יוביל וילווה אתכם לכל אורך הדרך, עד לאיתור הנכס האולטימטיבי/ הקונה המתאים לכם ביותר.

קונים ומוכרים שאין להם את הניסיון הדרוש מוצאים עצמם מתחייבים לעסקאות נדל"ן אשר על פניו נראות מושלמות, אולם בהיעדר הידע המתאים מתגלות בדיעבד כעסקאות בעייתיות שאינן שוות את ההשקעה. המסים אותם מטילה המדינה על עסקאות נדל"ן כוללים מגוון סעיפים שונים המצריכים היכרות והבנה בתחום. עבור כל אחד מהצדדים יש משמעות רבה למסים המוטלים על העסקה ולפיכך, על כל אחד מהצדדים להכיר היטב את המסים החלים על עסקאות נדל"ן. 

תכנון מס נכון באמצעות שמאי מקרקעין

על מנת להימנע מתשלומי עתק ותשלום של סכומים לא צפויים על עסקאות נדל"ן שהציפיות מהן הן גבוהות, יש ליצור תהליך תכנון מס מקצועי אשר ניתן על ידי שמאי מקרקעין המתמחה בתחום. שמאי מקרקעין בעל ניסיון יכול לא רק להפחית את התשלומים, כי אם גם לבטל מסים שונים באמצעות הגשת שומה נגדית וביצוע הליכים התואמים את העסקה.

בין המסים החלים על עסקת נדל"ן ואותם יש לברר באמצעות שמאי מקרקעין נמצאים המסים הבאים:

  • מס רכישה – מס המוטל על הרוכש בעסקאות נדל"ן. גובהו של מס זה מתעדכן בהתאם למדרגות המס השונות הנקבעות על ידי המדינה.
  • היטל השבחה – היטל השבחה הוא המס המוטל על ידי הוועדה המקומית לבעלי מקרקעין. המס מוטל על עליית שווי המקרקעין במקרים של השבחת הזכויותב קרקע או לחלופין, הרחבת זכויות הניצול בקרקע.
  • מס שבח – מס שבח הוא מס המוטל על רווח הון שהופק כתוצאה ממכירת נכס. על מנת לרשום את הנכס בטאבו, יש לשלם מס זה או להציג פטור ממנו.
  • תשלומי מנהל – תשלומים שונים ומגוונים המשתנים מעסקה לעסקה ובהתאם למהות החוזה. בין התשלומים הללו ניתן למנות את הבאים: דמי חכירה, דמי היוון, דמי היתר, שינוי ייעוד, דמי הסכמה ותשלומים אחרים המשתנים בהתאם לאופי וסוג העסקה.